בסוף השבוע נרצחו חייל ואזרח בפיגוע ירי בצומת ראם, וחיים נוספים ניצלו בזכות עירנותו של רס"ן ש', חייל מילואים שנטרל במהירות את המחבל וחיסל אותו. בשיחה עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM שחזר את האירוע.

בית המחבל מפיגוע הירי בדרום נאטם לקראת הריסה

"יצאתי החוצה, דרכתי את הנשק, ראיתי אדם גדול מימדים לבוש במעיל שנראה צבאי, היו אנשים ששכבו על הרצפה", תיאר. "היינו 50-40 מטר אחד מהשני. חיכיתי שנייה כדי לדעת בוודאות שאני יורה באדם הנכון ולא חלילה במישהו אחר".

הוא הדגש: "ראיתי שהוא יורה לרכבים שעוברים בכביש, אז הוא הפליל את עצמו והתחלתי לירות עליו. האירוע של יובל קסטלמן ז"ל היה איתי".

זירת פיגוע הירי בצומת מסמיה (צילום: דוברות מד''א)
זירת פיגוע הירי בצומת מסמיה (צילום: דוברות מד''א)

ביום שישי, כאמור, נרצחו בפיגוע בדרום אזרח וחייל: ישי גרטנר, בן 23 ממודיעין עילית, ורס״ל במיל׳ אורי יעיש נרצחו, וארבעה נוספים נפצעו באורח בינוני-קשה בפיגוע בכביש 40 סמוך לצומת ראם מסמיה בדרום. חייל שהיה במקום חיסל את המחבל שהגיע לתחנת אוטובוס וביצע ירי לעבר אזרחים. 

א׳ בן 52 ממודיעין שנפצע באירוע הירי ומטופל במרכז הרפואי קפלן שחזר: ״לפני הכל אני מבקש להשתתף בצערן של המשפחות ומאחל החלמה מלאה לשאר הפצועים. חזרתי מהעבודה ונקלעתי לאירוע צומת. הכל קרה מהר, הבנתי שיורים על הרכב, ראיתי מחבל עם אקדח, התכופפתי והמשכתי לנסוע. הרגשתי כדורים עפים, כמה שניות אחרי זה הבנתי שנפצעתי. הייתי עם חבר מהעבודה בטלפון ואמרתי לו שנפצעתי ביד, והוא התקשר למשטרה. המשכתי עד יד בנימין ונסעתי לשם. אחד הגלגלים התפוצץ.

"יצאתי מהרכב ישר שאלו מה קרה ואנשים ניסו לעזור, כבר היו שם פאראמדיקים והזמינו מהר מאוד אמבולנס. תוך שלוש דקות הייתי באמבולנס והובהלתי למרכז הרפואי קפלן. אני מאחל הרבה אחדות לעם ישראל, בריאות ושהחטופים יחזרו בשלום".