המרדף אחר מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, נמשך ואתמול (ראשון) טען שר הביטחון יואב גלנט כי "בחמאס מחפשים מחליף לסינוואר". ראש התוכנית ללימודי המזרח התיכון במכללת עמק יזרעאל, ד"ר עידו זלקוביץ', הזהיר מפני אופטימיות יתר.

האם סינוואר כבר נלכד? התמונה שהרעידה את הרשת
מי יכול להבטיח שסינוואר עדיין בעזה? המחדל הגדול שקרה מתחת לאף שלנו

בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM אמר כי "אנחנו עדיין רחוקים מלמצוא מחליף לסינוואר, אני מציע לכולנו להמתין עם השמחה המוקדמת על חיסולו. עדיין לא הייתי אומר שסינוואר נעלם מהמפה".

הוא הוסיף: "אתמול קראתי ידיעה שגרמה לי להרהר על המצב. אחד ממחבלי החמאס איסמעיל אבו עמאר, מחבל שהוא גם במקרה עיתונאי של אל ג'זירה הועבר לטיפול רפואי דרך מעבר רפיח והוטס לקטאר. הוא לא היה ברשימות של אנשים שהיו אמורים לעבור ברפיח ואף אחד לא ידע שהוא עלה על מטוס והגיע גם לקטאר. לכן צריך לא להקדים בשמחה שסינוואר מנותק קשר.

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"צריך להיות זהירים בהערכה שלנו לסינוואר. גם אם הוא מכותר וגם אם הוא חוסל, הלוואי - יחיא סינוואר חי על זמן שאול. הוא קיבל את המוות העתידי שלו כעובדה קיימת. מה שאנחנו למדים מניתוק הקשר הוא שהלחץ הצבאי והעמדה התקיפה של ישראל עובדים".

על סוגיית עסקת החטופים אמר: "אני לא חושב שלחמאס יש אינטרס ללכת לעסקה בטח לא כולם תמורת כולם, צריך לזכור שחטופים הם נכס אסטרטגי בידי חמאס ולמעשה הם תעודת הביטוח שלהם, סביר להניח שהם מוקפים בכמות מסוימת של חטופים ואנחנו יודעים מפעולות קודמות שהם נמצאים גם מעל וגם מתחת לקרקע".