דובר צה"ל חשף הערב (שני) כי במהלך המלחמה בוצעו מספר התקפות על יעדים, שקיימת סבירות גבוה שסינואר ודף הסתתרו בהם. עוד הותר לפרסום כי בשיתוף פעולה של פיקוד הדרום, חיל האוויר ואגף המודיעין מתחילת הלחימה נתקפו על ידי כלי טיס שונים של חיל האוויר כ-29 אלף מטרות. 

כמו כן, במהלך המלחמה בוצעו עשרות מבצעי מב"מ (המערכה בין המלחמות) בזירה הצפונית כדי לסכל העברת אמצעי לחימה ומערכות נשק מאיראן לידי חיזבאללה. הערכות שהועברו טילי קרקע אוויר, כלי טיס לא מאוישים וטילי נ"ט מתקדמים. לפי הערכות בישראל התעשיות הביטחוניות האיראניות עובדות בשלוש משמעות 24/7 כדי לעמוד בקצב ייצור מערכות נשק ואמצעי לחימה לייצוא בעיקר לחיזבאללה.

בשיתוף פעולה עם פיקוד הצפון ואגף המודיעין, חיל האוויר פועל בעצימות גבוהה בשמי לבנון ובוצעו עשרות גיחות מאוישות מעל שמי המדינה. כלי טיס שונים תקפו מעל 1000 מטרות במרחב ובמסגרת התקיפות הושמדו מאות תשתיות טרור, עשרות אתרים צבאיים ומפקדות של ארגון הטרור חיזבאללה. כמו כן, בשיתוף אגף המודיעין בוצעו מבצעים אל מול הציר השיעי בסוריה.

פעילות חיל האוויר במלחמה  (צילום: דובר צה''ל)
פעילות חיל האוויר במלחמה (צילום: דובר צה''ל)

במהלך המלחמה הוקמה מחלקת איראן במטה המבצעי של חיל האוויר. תפקיד המחלקה להוביל את תהליכי המוכנות במטה המבצעי לטובת משימה במעגל זה. 

בנוסף לכך, מערך ההגנה האווירית ביצע אלפי יירוטים במהלך המלחמה, רובם על ידי  "כיפת ברזל". עשרות יירוטים בוצעו בעזרת מערכת "קלע דוד" בעיקר ביממה הראשונה למלחמה, בוצעו כ-15 יירוטי טיל קרקע-אוויר ושישה יירוטים באמצעות מערכת "חץ". מערכת "חץ 3" ביצעה יירוט מבצעי ראשון במהלך המלחמה. 

תקיפות צה"ל בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

לאור תהליכי התייעלות מבצעית בחיל האוויר, הוחלט כי מספר סוללות של מערכת ה׳פטריוט׳ עתידות לצאת משימוש ואנשיה יעברו הסבה להפעלת מערכת הנשק ׳כיפת ברזל׳. התהליך נועד לטובת הקמת סוללות כיפת ברזל נוספות. הלוחמים והלוחמות עתידים לעבור הסבה מבצעית של מספר שבועות ותוך מספר שבועות תיפתח סוללת' כיפת ברזל 'מבצעית נוספת ראשונה.