הדריכות בצפון מגיעה היום (שלישי) לשיאה, זאת לאחר רצף אירועים במסגרת המלחמה בחיזבאללה, במסגרתם ישראל ביצעה תקיפה לעבר תשתיות טרור ו"דמות פלסטינית" המזוהה עם חיזבאללה באזור הכפר גאזיה, שליד צידון, מרחק של כ-50 ק"מ מהגבול עם ישראל.

בצפון מזהירים: "לא מעט תושבים חושבים לעשות רילוקיישן"
"מרגישים שהולכים על ביצים": הדיון על התקציב ליישובי הצפון

במסגרת התקיפה שמונה בני אדם נפצעו באורח קל. מהתיעוד המתפרסם ברשתות החברתיות ניתן לראות את רגע הפיצוץ העוצמתי, אולם כאמור טרם ידוע מה היה היעד והאם התקיפה הסתיימה בהצלחה. כמו כן, כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפות ישראליות נוספות בסוף לעיירות הגובלות עם ישראל, בין היתר לעבר הכפר בית ליף ומיס אל-ג'בל. 

תקיפה באזור צידון  (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה באזור צידון (צילום: רשתות ערביות)

תקיפה באזור ע'זיה (צילום :רשתות ערביות)
תקיפה באזור ע'זיה, דרומית לצידון (צילום :רשתות ערביות)

דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי אישר כי בוצעה תקיפה של מחסני תחמושת של חיזבאללה ליד צידון, בתגובה על נפילת הכטב"ם במושב ארבל שליד הכינרת, מוקדם יותר היום. עוד מסר כי לאחר תחקור, עולה כי מדובר בכטב"ם ששוגר על ידי חיזבאללה משטח לבנון, ככל הנראה מוקדם יותר היום, וכי נסיבות האירוע מתוחקרות. 

יש לציין, כי לפני נפילת הכטב"ם לא נשמעה כלל אזעקה, עובדה שהובילה לתחושת חרדה וחוסר ודאות אצל התושבים, שכלל לא מורגלים למציאות תחת איום ביטחוני. 

עופר אביטל, רכז הביטחון השוטף של היישוב שנכח באירוע, סיפר ל״מעריב״ על התקרית הביטחונית החריגה: "ב-10 וחצי בבוקר שמעתי פיצוץ חזק, וכקצין ארטילריה במילואים, מיד הבנתי שזה רעש של נפילה. ישר ניגשתי לרכב כדי לסרוק את היישוב - ולוודא שאף אחד לא נפגע.

ראשית, נסעתי לגני הילדים, ראיתי שכולם בסדר. מיד לאחר הפיצוץ העז - הגננות הכניסו את הילדים לממ"דים. לאחר הביקור בגן, המשכתי להסתובב במושב - ולפתע עלה ריח אבק שריפה באוויר. כך זיהינו את מיקום הנפילה שהיה כ-100 מטרים מערבית לגני הילדים, וכ-30 מטרים בלבד מבית במושב. לפי הרסיסים, הבחנתי שהנפל הוא כטב"ם", הוא מתאר. "היה לנו מזל שהנפילה הייתה בשטח פתוח". 

הכטב''ם שנפל סמוך למושב ארבל (צילום: ללא קרדיט)
הכטב''ם שנפל סמוך למושב ארבל (צילום: ללא קרדיט)

הכטב''ם שנפל סמוך למושב ארבל (צילום: ללא קרדיט)
הכטב''ם שנפל סמוך למושב ארבל (צילום: ללא קרדיט)

"אנחנו לא רגילים למצב הזה", התייחס עופר לאירוע. "הלחץ העיקרי היה של הורים שילדיהם היו בגן אתמול, נאלצנו להרגיע אותם ולעדכן שכולם בסדר. אנחנו לא מתגוררים ביישוב שסמוך לגבול, לא חווים תקריות ביטחוניות באופן יום-יומי, ומנהלים שגרת חיים רגילה - אף בזמן המלחמה הנוכחית. יתרה מכך, עד אתמול, הפעם האחרונה שבה ספגנו ירי הייתה במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 - כמעט לפני 20 שנה". 

רכז הביטחון עוד אומר על פרטי האירוע כי "אנו יודעים שהכטב"ם שוגר משטח לבנון. זה די תמוה שכלי טס במרחק של 30 ק״מ לתוך שטח מדינת ישראל - אך לא נשמעת שום התרעה שתזהיר אותנו מהאיום. מניח שבצבא יבדקו את העניין, ונקווה שלא נחווה עוד אירועים כאלה - או שלפחות שתהיה אזעקה שתתריע עליהם לפני. בינתיים, אנו ממשיכים בחיי השגרה שלנו בעבודה ובחקלאות - ומצפים לימים טובים יותר".