בכיר שב"כ לשעבר, יוסי אמרוסי, ("הביטחוניסטים"), התראיין (שלישי) בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לפרסום התיעוד של משפחת ביבס ברצועת עזה מיום חטיפתם.

"תמורת מידע על משפחת ביבס": החשיפה המדהימה בשידור חי
התעמולה השקרית של חמאס: המסר הסמוי בסרטון של משפחת ביבס

"קודם כל אפשר ללמוד באופן ודאי שאכן הם הועברו לעזה וביום החטיפה הם בריאים ושלמים", אמר אמרוסי בפתח דבריו, "הדבר השני שניתן ללמוד, לפי מי שמחזיק אותם, אלה לא חיילי עם מדים של חמאס והערכה שמישהו החזיק אותם לפחות בהתחלה הייתה חמולה או משפחה גדולה, יש תופעה כזאת בעזה, של משפחות גדולות שמחזיקות נשק ויש להם סוג של צבא קטן והכל בתאום ובהסכמת חמאס. אם חמאס לא היה מסכים הוא היה פורק אותם מנשקם והיה עוצר אותם אבל הם מחזיקים פחות או יותר באותם עקרונות".

תיעוד משפחת ביבס (צילום: דובר צה''ל)
תיעוד משפחת ביבס (צילום: דובר צה''ל)

"אחת הסיבות, רק להערכתי, שיכול להיות שהם לא הוחזרו בעסקה הראשונה, בגלל שהם לא הוחזקו ע"י חמאס", הוסיף, "עוד עיקרון שאפשר לדבר עליו, המשפחה שמחזיקה חטוף, יש לה סוג של נכס ולהשיג דברים מחמאס, כמו עצמאות, פעילות כזו אחרת ולכן היא לא תמהר להחזיר אותו לחמאס. הכל נזיל. עד כמה שאני מבין לא ממש יודעים. כל האפשרויות פתוחות. מעולם לא היה דבר כזה אכזרי מאז מלחמת העולם השנייה. לחטוף ילדים בני שנה ושלוש שנים. מעולם לא היה דבר כזה".

לסיום התייחס לרמדאן המתקרב ואמר: "קודם כל צריך לציין שזה לא חג זה צום. אני מבין שמדינת ישראל, עוסקת בלחימה בדרום והאסטרטגיה שלה היא לא לאחד זירות שאנחנו צריכים להילחם בהן. לכן אנחנו מעדיפים להילחם בצורה הכי עצימה בדרום. לא נלחמים בצורה הכי עצימה בלבנון ואנחנו רוצים לשמור את ערביי ישראל וגם ערביי יהודה ושומרון, בשקט יחסי. לכן אני הייתי ממליץ לבן גביר לא לייצר טריגר כדי לעורר זירה נוספת".