בצל הדיווח אודות בריחתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר למצרים, הסביר יוני בן-מנחם, מומחה למזה"ת מהמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (JCPA), מה עומד מאחורי הדברים.

התכנית שנכשלה ב-7 באוקטובר: טעות בניווט מנעה כיבוש בית סוהר ע"י חמאס
"יתכן שהם מוחזקים בידי חמולה": ההערכות בנוגע למקום המצאה של משפחת ביבס

"הדיווחים על בריחת סינוואר למצרים מנוגדים לאופי הג'יהדיסטי שלו", אמר בפתח דבריו, "מקורות מהימנים עדיין מעריכים שסינוואר והצמרת הצבאית של חמאס מסתתרים במנהרות ברצועה, ומחזיקים בחטופים ישראלים".

"מצרים לא תסתכן ותאפשר להם לעבור לשטחה, תוך הסתבכות עם הקהילה הבינלאומית כמדינה שמסייעת לטרור", הוסיף. "הספקולציות שמופצות הבוקר בעולם הערבי נועדו רק להלחיץ את ישראל במשא ומתן כדי להשיג וויתורים נוספים לטובת חמאס".

כמו כן, יובהר כי בצה״ל התייחסו לדיווח ומסרו כי אין מידע שכזה לפיו סינוואר עזב את שטח הרצועה.

יחיא סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)
יחיא סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

כאמור, בעיתון "אילאף" הסעודי דווח כי גורם ביטחוני טען שבישראל יש מידע והערכות המצביעות על כך שמנהיגי חמאס, בהם יחיא סינוואר ואחיו הצליחו לאחרונה להימלט דרך מנהרות בין רפיח לשטח מצרים, כאשר החשש העיקרי הוא כי הם נמלטו עם חטופים.

עוד דווח כי אותו מקור ביטחוני ציין שישראל עקבה בשנים האחרונות אחר כשמונה מנהרות גדולות שיכולות להכיל מכוניות ומשאיות קטנות באזור. כמו כן, דווח כי בישראל מאמינים כי חמאס הבריח בצורה זו נשק איראני הכולל טילים ואמצעים טכנולוגיים דרך המנהרות הללו.