שר התרבות והספורט מיקי זוהר מהליכוד, אמר אתמול (שני) בדיון בוועדת העלייה והקליטה בכנסת כי "כניסה של צה"ל לרפיח תסכן חיי חטופים". זוהר אמר את הדברים לאחר שנשאל על הנושא ישירות על ידי אחת ממשפחות החטופים בדיון. הדיון היה על סיוע משרד התרבות והספורט לאמנים, ספורטאים ומאמנים עולים חדשים, אך עסק בתחילתו גם בנושא החטופים בעקבות הגעת המשפחות לדיון.

תחקיר "מעריב" חושף: הזיהומים הקטלניים שמסכנים את חיי החטופים בעזה‎
דיווח: חשש בישראל כי סינוואר נמלט למצרים - יחד עם חטופים | כל הפרטים
קטאר טוענת: "נתניהו מנסה לעכב עסקת חטופים ולהאריך את המלחמה"

בדיון, אמר השר: "כמו שאמרתי, ההכרעה הצבאית היא זו שיכולה להביא את פריצת הדרך ואני מקווה שזה יקרה ממש ממש בקרוב". עם זאת, נשאל על ידי אחד ממשפחות החטופים: "אם אתה בקשר עם ראש הממשלה, הכניסה לרפיח תסכן חיים של חטופים?", ולשאלה ענה זוהר: "התשובה היא כן".

מיקי זוהר בוועדת העלייה והקליטה עונה לשאלת משפחות החטופים (צילום :ערוץ הכנסת)

כשנשאל על ידי חבר המשפחה, "וכמה חיים של חטופים אתה מוכן לסכן?", ענה זוהר: "אין מספר הגיוני כזה שאני יכול להגות או לומר. ברור שאנחנו לא רוצים לסכן אף אחד, אף חטוף או חטופה אבל התשובה היא כן. הכניסה לרפיח מסכנת את החטופים".

בהמשך פרסם בחשבון ה-X שלו הבהרה לדבריו, בה הסביר כי "הדרך היחידה להגיע לעסקה היא לחץ צבאי מאסיבי על החמאס, כולל כניסה קרקעית לרפיח. רק ככה החמאס יחתור לעסקה. על אף הסיכון הכרוך בתימרון צבאי, זו הדרך להחזיר את כל החטופים הביתה ולהבטיח את חיסולו המוחלט של חמאס".

בתוך כך, אתמול פורסם ב"מעריב" כי מנתונים שהגיעו למערכת מדיווחים רפואיים ברצועה ומבדיקות החטופים שחזרו מהשבי, מצביעים על תחלואה קשה מהדבקות נרחבות בחיידקים. חלק מהמזהמים עלולים לגרום למחלות קשות שאינן מתבטאות בתסמינים אלא בשלבים המאוחרים של המחלה, כשנשקפת סכנת חיים מיידית.

נזכיר כי כעת ישנם עדיין 134 חטופים ברצועת עזה, וכי לפני כשבוע שוחררו שני חטופים לאחר מבצע צבאי ברפיח.