אלוף במיל' דני יתום, ראש המוסד לשעבר התראיין היום (שלישי) בתוכניתה של ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לגזרה הצפונית, מנהרות החיזבאללה ואפשרות הלחימה בשתי חזיתות, כאשר צה"ל עדיין פועל בשטחי רצועת עזה.

"לא רק פלישה לגליל": תוכנית הפעולה השאפתנית של חיזבאללה במנהרות הסודיות
בלגן בחמאס: "סינוואר לא יוצר קשר, מחפשים מישהו אחר"

"אנחנו בבעיה, נכון לא להזכיר אותה לפני הציבור, שאנחנו נתקשה מאוד להילחם בשתי חזיתות", אמר יתום בפתח דבריו, "על פי תפיסת הביטחון שלנו במשך שנים ארוכות, הקונספציה הייתה שמדינת ישראל מסוגלת להילחם בשתי חזיתות בו זמנית ולהגן בחזית שלישית".

ארגון חיזבאללה (צילום: MAHMOUD ZAYAT/AFP via Getty Images)
ארגון חיזבאללה (צילום: MAHMOUD ZAYAT/AFP via Getty Images)

"אולם מאז קרו הרבה דברים", הסביר, "הצבא קטן באופן משמעותי, מבנים ארגוניים של הצבא לא מתאימים היום לשדה הקרב המודרני, או לשדה הקרב המסוים הזה שהוא בעייתי מאוד מבחינת מדינת ישראל, מכיוון שהוא מאבק צבאי שעלול להיות הרבה יותר קשה בין ארגון טרור לבין מדינה".

"קשה מאוד לזהות את אותן חוליות, קשה מאוד לאסוף את המודיעין. אני קורא שיש מאות ק"מ של מנהרות מתחת לפני הקרקע בלבנון, אם זו עיר תחתית אמיתית אז צה"ל צריך להתכונן היטב למלחמה בלבנון. אני לא יודע מה רמת המוכנות והכוננות של צה"ל, אני יוצא מנקודת הנחה שצה"ל למד את הלקחים מה-7.10 שלא היינו מוכנים והיום אין ספק שאנחנו מוכנים הרבה יותר", הוסיף.

כוחות חיזבאללה (צילום: gettyimages)
כוחות חיזבאללה (צילום: gettyimages)

לאחר מכן אמר יתום: "למרות שמדובר על אויב שטוענים שהוא מסוכן הרבה יותר מהחמאס, עדיין ישראל חזקה יותר מהחיזבאללה וישראל תנצח - השאלה היא רק מה יהיה מחיר הניצחון הזה, וכמה זה יפגע בנו בחזית ובעורף. אני מקווה מאוד שלא נצטרך להגיע למצב שבו תיפתח בעתיד הקרוב עוד זירה בלבנון מול החיזבאללה. אני אומר שננצח אבל זה יהיה קשה זה לא יהיה פשוט, כל עוד לא סיימנו את הפעילות בעזה וכל עוד המטה הכללי צריך להפנות קשב, כוחות ומודיעין לטובת שתי הגזרות שכל אחת מהן פועלת בדרך אחרת".