האם מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, נמצא במצב בריאותי רע? בחדשות 12 דווח הערב (שלישי) כי בכירים במדינה ערבית דיווחו כי שמעו מצמרת חמאס שסינוואר "סובל מדלקת ריאות שהסתבכה". 

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד דווח כי ראשי אותה מדינה קראו לחמאס לקדם הפסקת אש, ואנשי חמאס הגיבו: "מצבנו רע, יש מחסור בתחמושת והתפוררות של המסגרות הצבאיות". 

כזכור, הערב דווח בכאן 11 כי לפי גורמים המעורבים במשא ומתן לשחרור החטופים, סינוואר כבר לא נחשב ״מנותק קשר״ והוא חזר לתקשר עם הנהגת חמאס בחו״ל.

בימים האחרונים דווח כי מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, נחשב ל"מנותק קשר" על ידי הגורמים הבכירים בארגון הטרור. הערב (חמישי) בכאן 11 דווח כי חל שינוי במצב.

על פי הדיווח, לפי גורמים המעורבים במשא ומתן לשחרור החטופים, סינוואר כבר לא נחשב ״מנותק קשר״ והוא חזר לתקשר עם הנהגת חמאס בחו״ל.

בחמאס הגיבו השבוע לדבריו של שר הביטחון יואב גלנט, אשר אמר כי "חמאס מחפשים מחליף לסינוואר. יש מכרז מי יהיה הגורם השולט, אבל תחנת עזה של חמאס לא עונה". עוד אמר השר, כי "כניעתם של מאות המחבלים בבתי החולים בח׳אן יונס מוכיחה כי חטיבת ח׳אן יונס הוכרעה, והמחבלים מפחדים להילחם".

עם זאת, בכיר ארגון הטרור מוחמד נזאל טען במהלך ריאיון לערוץ אל-ג'זירה כי "הדיבורים על משבר ביחסים עם סינוואר הם בדיחה אחת גדולה. סינוואר ממשיך להנהיג את חמאס וראשי הארגון לא דנים במחליף. מנהיגי חמאס נבחרים כולם בקלפי בבחירות שקופות". באשר להתפרקות הכוח הצבאי בח'אן יונס, טען בכיר הארגון כי "אנחנו לא מפרסמים נתונים על הרוגים מסיבות של ביטחון שדה. רוב לוחמי החמאס עדיין חיים ונלחמים נגד צה"ל".