אייל עופר, מומחה לכלכלת המזרח התיכון, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM והתייחס לשאלה, האם בעצם התמרון הקרקעי אכן יפעיל מספיק לחץ על ארגון הטרור חמאס ומה יעלה בגורל ההתקדמות של צה"ל בשטח.

דחיית התמרון ברפיח והפסקת אש ברמדאן בתמורה לחטופים: העסקה המסתמנת החדשה
מתיחות גוברת לרמדאן: "יש דאגה שהשטחים יבעבעו רגע לפני הפיצוץ" | האזינו

לדבריו, "ההישג הגדול ביותר שלא התכוונו אליו זה פינוי רוב האוכלוסייה האזרחית מהעיר עזה. זה מה שמייצר את היעד שהממשלה לא הציבה לעצמה והייתה צריכה - שיקום ההתרעה האזורית. זה מה שמפחיד את האנשים באזור, העובדה שהעיר עזה הרוסה. למרות שהגענו לשם מבלי כוונה, אנחנו צריכים להעמיק ולשמר את זה, על ידי זה שנעשה עוד מבצעים בעיר עזה ולפנות את האוכלוסייה האזרחית מהעיר דרומה. ואז, עם כל אותם מילוני אנשים ברפיח, אנחנו צריכים לדרוש מחמאס להיכנע. חמאס הצבאי כבר לא קיים וצרך להודיע להם ברפיח להיכנע, ואנחנו נמשיך להזרים אנשים דרומה". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הדגיש: "אי אפשר לעשות הרעבה, אבל את השירותים שאנחנו נותנים מבחינה הומניטרית לתת אך ורק בדרום, המצרים צריכים להשתתף בזה, הם אלה שיקלטו את אותם כלי נשק כי הם יעדיפו להיכנע למצרים ולא לישראלים. בתוך דרום עזה, צריך יהיה לתת את השירותים מכיוון מצרים, ישראל צריכה לשמור את צפון עזה נקייה לגמרי מטרור ובשלב הזה גם מאזרחים. מנחל עזה וצפונה, צה"ל צריך להישאר, לפנות משם כמה אזרחים שאפשר על פי החוק. אנחנו לא צריכים להיות מעורבים בניהול המצב בעזה. הטעות שלנו היא שאנחנו מתייחסים לכל עזה כמקשה אחת שאנחנו אחראים עליה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM