הפרקליטה הצבאית הראשית: הפרקליטות הצבאית פרסמה היום (רביעי) מסמך בשם "לחימה וניצחון בהתאם לדין" המיועד למפקדים ובו נכתב: "במהלך המלחמה נתקלנו במקרים פסולים, שחלקם חוצים את הרף הפלילי - בהם הפעלת כוח בלתי מוצדקת וביזה".

מלך הרייטינג: הניצחון של ינון מגל בפריים טיים
נסראללה חנוק: המסר החריג ששלח מזכ"ל חיזבאללה לחמאס

"זה למעלה מארבעה חודשים, אתם ופקודיכם פועלים באומץ לב ובמסירות עמוקה כדי לשמור על ביטחון המדינה, להשיב את החטופים ולנצח במלחמה", נכתב. "צה"ל ניצב בפני אתגרים מורכבים לנוכח פעילותו של האויב, אשר מנצל את האוכלוסייה האזרחית על מנת להגן על עצמו".

"בניגוד לאויבינו, הנלחמים תוך ניצול הדין והפרתו - אנו נלחמים בהתאם לדין. פעילות צה"ל מתבצעת בהתאם לעקרונות ברורים - הם הפעלת כוח לתכלית צבאית בלבד, אבחנה בין אויב לבים אזרחים בלתי מעורבים, ומחויבות לצמצום הפגיעה באוכלוסייה וברכוש אזרחי ככל שהדבר מתאפשר".

מחבלי חמאס יורים על תושבי עזה כשלוקחים סיוע הומניטרי (צילום :רשתות ערביות)

"הפעלת הכוח מתבצעת, ככלל, באופן מקצועי וחוקי. לצד זאת, נתקלנו גם במקרים פסולים של התנהלות החורגת מערכי צה"ל ומן הפקודות. בתוך כך, נכללות התבטאויות לא ראויות, המעודדות תופעות פסולות, הפעלת כוח בלתי מוצדקת מבצעית, לרבות כלפי עצורים, ביזה, הכוללת שימוש או הוצאת רכוש פרטי שלא לצורך מבצעי, והרס רכוש אזרחי הניגוד לפקודות. חלק מהאירועים חורגים מהתחום המשמעתי, וחוצים לרף הפלילי", נכתב בסיום המכתב.