תא"ל במיל' צביקה חיימוביץ', מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר בחיל האוויר, התראיין היום (רביעי) ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לחדירת כלי הטיס הבלתי מיואש שחדר אתמול לתוך שטח ישראל. "לא היה צריך את שני המקרים האחרונים באזור ארבל ועכו כדי להסביר שאין הרמטיות, אין מאה אחוז, יש לחימה מאתגרת עם אויב מאתגר אבל זו פעם ראשונה שהתוודענו אליו בעצימות הזו", ציין. 

"רעידת אדמה, אבקש ממנה הבהרות": בן גביר והיועמ"שית בהתנגשות
"מזכיר את חיסול אל-עארורי": דיווח על סיכול ממוקד בלב דמשק | צפו בתיעוד

עוד הוסיף כי "יש פה א-סימטריה מובהקת בין טכנולוגיות הכי מתקדמות שיש, בין יירוט טילים בחלל, יירוט רקטות בתמרון במסלולים שונים. חיל האוויר של העניים, הרבה רחפנים, הרבה כטב"מים, הם קטנים מאוד, איטיים ונמוכים, והאתגר הראשון הוא קודם כל לגלות אותם".

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כמו כן, התייחס לתרחיש של התעצמות משמעותית של בלחימה מול החיזבאללה: "אין ספק שמי ששואל את עצמו אם יש פה מודל השוואה של הלחימה בדרום ללחימה עתידית בחיזבאללה, אין מה להשוות. לחיזבאללה יש יכולות הרבה יותר גדולות בהיקף וביכולות השיגור. אין הרמטיות, יהיו נפילות ויהיו פגיעות, הרבה פחות מהפוטנציאל שלהם אבל זה חלק מהמלחמה. אם תהיה מלחמה בזירה הצפונית היא תהיה בעצימות אחרת גם ממה שראינו בשבועות הראשונים של הלחימה מול החמאס בעזה".

שר הביטחון יואב גלנט באיום לחיזבאללה (צילום :שחר יורמן )

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברח"ד