פורום משפחות החטופים מעדכן בהודעה באנגלית שהוא קיבל אישור ממשרד החוץ הצרפתי כי 45 בני הערובה קיבלו את התרופות. במטה הודו באופן אישי לנשיא צרפת, עמנואל מקרון, על המעורבות בתהליך מול קטאר. "עקבנו בדאגה אחרי המבצע הזה, ואנו אסירי תודה על האנושיות והחמלה שהפגין מקרון. צרפת היא ידידה אמיתית של ישראל, ולא נשכח את תמיכתה", נכתב בהודעה על ידי ראש התקשורת הזרה של מטה החטופים, ליאת בל סומר.

פרסום ראשון: אלו התרופות שמצא צה"ל ולא הועברו לחטופים
לאחר הסערה: נתניהו מבהיר כי משאיות התרופות שיכנסו לעזה יבדקו

עם זאת, בהודעה בעברית שנחתמה על ידי דובר מטה המשפחות חיים רובינשטיין, הבהירו המשפחות כי הם עדיין ממתינים להוכחה ברורה שהתרופות אכן הגיעו לחטופים, ושעד שלא תהיה כזו - לא ניתן לאשר שהתרופות הגיעו ליעדן.

אתמול דובר משרד החוץ של קטאר, מאג'ד אל-אנסארי, הודיע כי התקבל אישור מארגון הטרור חמאס שהחלה העברת התרופות לחטופים בעזה: "חמאס הודיעו לנו שקיבלו משלוח של תרופות והחלו לחלק אותן בין החטופים שזקוקים להם, כפי שהוסכם".

משפחות החטופים במחאה מול הקריה (צילום: אבשלום ששוני)

על פי בקשת ישראל, יקבלו לפחות 45 חטופים הסובלים ממחלות כרוניות תרופות שונות ובהן אינסולין ומד סוכר לטיפול בסוכרת, משאפים לאסתמה, תרופות ליתר לחץ דם, מחלות לב, תרופות למחלת בלוטת התריס והאדרנל, תרופות פסיכיאטריות. ברשימה אותה הכינו בישראל הוסיפו בקשה גם לתרופות אישיות לחטופים הכוללים מולטיוויטמינים עקב המחסור התזונתי החמור, תרופות לשיכוך כאבים, עזרה ראשונה ותרופות לשינה.

ביום שבת פורסם כי לוחמי צה"ל מצאו בבית החולים נאצר בח'אן יונס עשרות ארגזי תרופות שיועדו לחטופים, ובחדשות 12 נחשף כי מאחורי חלק מהם עומדות חלק ממשפחות החטופים, שהעבירו את התקופות ללא ידיעת הצבא. המשפחות רתמו גורמים בארץ ובעולם ביניהם, דוד מידן, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים, מוסדות וארגונים מקומיים ובינלאומיים ואת מטה משפחות החטופים של האיחוד האירופי ובכך הצליחו להכניס את משלוח התרופות אל תוך הרצועה.