החזית הצפונית רותחת: לאחר התקיפות שיוחסו לישראל בעומק לבנון ונפילת כטב"מים של חיזבאללה בשטח ישראל, הזהיר הבוקר (חמישי) מנכ"ל "הביטחוניסטים", תא"ל (מיל') אמיר אביבי, ואמר בשיחה עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM כי "לחיזבאללה יש 2,000 כטב"מים, וזה יהיה אתגר להתמודד איתם". 

גלולת הרעל נכנסה לעזה: סינוואר רועד מפחד מהתסריט הזה

"יש פה אתגר לא פשוט גם בתחום הרחפנים וגם כטב"מים", הסביר. "לחיזבאללה יש ארסנל מאד גדול, והיכולת של המערכת האווירית לאתר אותם זה אתגר לא פשוט. פה ושם הם מצליחים, אבל יכולה להיות גם השפעה של מזג האוויר. אין ספק שזה אתגר משמעותי מאד".

על התקיפה שיוחסה לישראל בלב דמשק, אמר: "צה"ל פועל באופן שיטתי נגד איראן גם על אדמת סוריה. גם מאיראן שמענו דיווחים על פיצוצים בצינורות גז. יש פה מערכה בשבע זירות והמערכה האיראנית היא אחת מהן. פועלים כל הזמן, ובמקביל לפעילות של צה"ל גם האמריקאים מרחיבים את הפעילות שלהם מול החות'ים ומול המיליציות בעיראק. לאט לאט, זה לובש צורה של מלחמה רב זירתית אזורית וגלובלית".

כשנשאל האם ישראל תוכל להתמודד עם שבע זירות במקביל, השיב: "להתמודד בצורה כוללת? התשובה היא לא, ולכן צריך פה את המטריה האמריקאית. זו בעיה גלובלית ואזורית, זו לא בעיה פרטית של ישראל. אבל אנחנו מהתחלה באסטרטגיה מאד ברורה. במתקפה בעזה שם הפעילות בחאן יונס, ממשיכה במחנה הפליטים שהוא ערש הולדתו של חמאס. חאן יונס גם סמל של חמאס. צה"ל כבר אישר תכניות לרפיח, עכשיו זה כבר בידיים של הקבינט הביטחוני. לאשר עיתוי של הפעולה". 

בהתייחס לאזעקות שנשמעו הבוקר באילת, הסביר: "החותי'ם כבר שיגרו כמה פעמים גם מל"טים וגם טילי קרקע קרקע, והם משמרים את המערכת הזאת פעילה - לאתגר את מערכת הביטחון בכך שיורים מכמה כיוונים. עד עכשיו אנחנו מתמודדים עם זה בצורה טובה".

אנחנו קרובים לרמדאן ונוצרה סערה בעניין העלייה להר הבית. איך מערכת הביטחון צריכה להיערך?
"צריך לומר שמכל הרעש, מערכת הביטחון אפילו עוד נתנה את ההמלצה שלה. כולם מבינים שאנחנו לא רוצים שתהיה מלחמה דת. השאלה מה ימנע את זה. האם זה ימנע אם ניתן לכל הפלשתינים לעלות? או האם נמנע את זה אם נעשה הגבלות? אם מכניסים אנשים שהולכים לעשות בלגן ואז צריך לפרוץ להר. תמונות של פריצה להר יכולות להצית את העסק ולא הגבלת הגיל".