מסמך סודי שהגיע לידי 'מעריב' חושף: אונר"א פנתה לישראל בבקשה לקבל גישה ל-8 עובדים של הארגון שנעצרו על ידי כוחות צה"ל בקרבות ברצועת עזה.

בכירים ישראליים: "מערכת הביטחון לא ששה לסגור את אונר"א"
עשרות מיליוני אירו: מי התורמת הגדולה שנחלצה לעזרת אונר"א?

עובדי אונר"א שנעצרו בנסיבות הקושרות אותם באופן ישיר לפעילות חמאס, הועברו לישראל להמשך החקירות.

המעצרים של אותם עובדי אונר"א בוצעו במהלך כל חודשי המלחמה, החל מאוקטובר ועד פברואר, באזורים שונים של רצועת עזה. אחד העצורים אף חשוד בהשתתפות פעילה בטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

לפני מספר ימים, כך עולה מהמסך הסודי, נעשתה פנייה מטעם הנהלת הארגון אונר"א לגורמים מדיניים בישראל, כולל רשימה מפורטת של שמונת העצורים, כאשר הנהלת הסוכנות של האו"ם מבקשת מישראל מידע על עובדי הארגון העצורים, מקום מעצרם, סטטוס החקירה נגדם והאם הוכחה השתייכותם לחמאס ולפעילות הטרור. גורמים בישראל מדגישים כי בקשת אונר"א טרם נענתה וכי הליכי החקירה של 8 העצורים נמשכים.

הפנייה של אונר"א נעשית על רקע המערכה הישראלית להוצאת הארגון מעזה. נזכיר כי בסוף השבוע האחרון שר החוץ ישראל כ"ץ חשף בנאומו בוועידת הביטחון במינכן את "חוברת אונר"א", שהוכנה במשרד החוץ ובה הוכחות מפורשות למעורבות עובדי הארגון בפעילות טרור, ותקף את הארגון: "הארגון משמש כזרוע של ארגון הטרור חמאס - על ראשיו להתפטר".

ביום רביעי השבוע מערכת הביטחון העבירה לקבינט ולגורמים ממשלתיים נוספים דו"ח מעודכן שמצביע על כך שמתוך כ-12 אלף עובדי אונר"א בעזה, 440 הם פעילים בזרוע הצבאית של חמאס, כלומר - מחבלים הנלחמים נגד ישראל.

כ-2,000 נוספים הם פעילי חמאס רשומים, אך לא חברים בזרוע הצבאית. ל-7,000 עובדי אונר"א נוספים יש קרוב משפחה מדרגה ראשונה שהוא מחבל בחמאס. בסך הכל, מתוך 12,000 עובדים, קרוב ל-9,500 קשורים לחמאס.

לפני חודשיים ישראל העבירה לאו"ם ולארה"ב רשימה של 12 אנשי אונר"א שהשתתפו באופן פעיל בטבח ביישובי העוטף. ייתכן שאחרי השלמת החקירות של 8 העצורים תקבל ישראל מידע מעודכן באשר לגורמי הטרור שבמקביל עבדו בסוכנות אונר"א של האו"ם.