ע"פ גורמים מצריים, חמאס הביע נכונות להוריד את דרישותיו לגבי מספר האסירים הפלסטינים שהוא רוצה שיוחלפו בעסקת החטופים ל-3,000 - כך פרסם היום (חמישי) ה"וול סטריט ג'ורנל". במקביל, בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר כי "ייתכן שתהיה התקדמות במשא ומתן לחילופי עצירים בקרוב".

בשל קשר לחמאס: לפחות 8 עובדי אונר"א נעצרו ע"י כוחות צה"ל | פרסום ראשון
קבינט המלחמה מאיים להיכנס לרפיח, אבל מאחורי הקלעים נחשף דבר מטריד

בעבר דרש הארגון שחרור של כל הנשים והילדים הכלואים ביחד עם אסירים הנידונים למאסרי עולם. הארגון עדיין דורש שחרור של אלו המרצים עונשי מאסר ארוכים בפרשות הקשורות לטרור, אמרו הגורמים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עם זאת, אחד המכשולים המרכזיים הנותרים בשיחות לגבי עסקת החטופים הוא משך הפסקת האש. חמאס דורש כי שיחות לקראת הפסקת אש קבועה יתחילו מיידית עם תום ששת השבועות של הפוגה. חמאס ביקש תוכנית שבה שחרור נוסף של בני ערובה במהלך הפסקת האש יהיה תלוי בהתקדמות בשיחות לסיום המלחמה, אמרו הגורמים המצרים.

בתקשורת הסעודית דווח כי משלחת חמאס בראשות אסמאעיל הניה סיימה את דיוניה עם בכירים מצריים לגבי עסקת חטופים אפשרית עם ישראל. המקורות המצריים מסרו כי יש התקדמות חיובית בעמדותיו של חמאס, וקהיר תעביר לישראל את תוצאות המשא ומתן.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו אמר כי סיום המלחמה הוא קו אדום שאותו הוא לא יחצה. בהצעתו הנוכחית, חמאס אומר כי הוא ימשיך להחזיק בשבי חיילים ישראלים עד להסכמה על הפסקת אש קבועה ונסיגה ישראלית מלאה מעזה.

גורמים ישראלים הודיעו בעבר למתווכים כי הם מוכנים לדון רק בהיבטים ההומניטריים של העסקה. ישראל לא שלחה נציגות טכנית לקהיר כדי להתחיל במשא ומתן עקיף עם חמאס.