אלוף (במיל') יצחק בריק ביקר היום (שבת) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת במהלך השתתפותו ב"שבתרבות" במשען. ״כשהשיקול הפוליטי עומד מול הביטחון הלאומי - קודם כל השיקול הפוליטי עובד, לצערי הרב", טען.

הוא רק חשב שלא רואים אותו: צפו בתיעוד החיסול המרהיב מח'אן יונס
דיכאון וניסיונות אובדנות: ה-FDA חוקר דיווחים של חולי אסתמה שנוטלים "סינגולייר"

כמו כן, בריק אף טען כי נתניהו מושפע במיוחד מהשר לביטחון לאומי: "בשיחות האחרונות גם כששכנעתי אותו כשיצא החוצה הוא דיבר שפה אחרת, משום שהיה מאויים על ידי בן גביר. החשש שלו מפירוק הממשלה יותר גדול מהבעיה הביטחונית שהוא צריך להתמודד איתה״.

הוא ציין כי "יש בלגן טוטאלי שלא מדברים עליו בתקשורת", והוסיף: "אני הכותל המערבי של החיילים בעזה, כי לצערי התרבות האירגונית בצה״ל בעייתית", אמר. "מאחורי החיילים המעולים שלנו, יש באלגן טוטאלי. ציוד, לוגיסטיקה, מזון כל מה שצריך להוביל קדימה לא עובד, כי הצבא הפריט הכל לחברות פרטיות. אין מי שיתקן טנקים באופן מידית, עשרות טנקים תקועים עד שגוררים אותם החוצה. התקשורת כמובן לא מספרת על זה אבל הדברים הללו לא עובדים".

הגיע הזמן! רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהמשך סיפר כי מאז הטבח בשבעה באוקטובר נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שש פעמים: "הצוות שלו לא רצה שהוא ישמע את האמת אז הרחיקו אותו ממני. אמרתי לו שהצבא לא מוכן לצאת מידית למלחמה, כי יש חיילים שלא התאמנו חמש שנים ויש מחסור בציוד".
"אמרתי לו 'תן להם להתאמן ולהצטייד, כי כרגע הציבור הוא זה שקונה את הציוד'. לשמחתי ביבי הקשיב לזה, הרים טלפון לשר הביטחון והקפיא את הכניסה לעזה בשבועיים".

"יש לו היום בתוך הקואליציה אנשים מאוד קיצוניים שמאיימים עליו שאם לא ילך בכיוון שלהם, הם יפרקו לו את הממשלה והממשלה יותר חשובה לו מהמדינה - זאת הבעיה המרכזית שלנו. היום כשהשיקול פוליטי אל מול הצורך המרכזי של ביטחון הלאומי, קודם כל השיקול הפוליטי עובד - לצערי הרב. זה המצב", המשיך.

לאחר מכן הוסיף: "בשיחות האחרונות גם כששכנעתי אותו מה שעכשיו אגיד לכם, כשהוא יצא החוצה הוא דיבר שפה אחרת. משום שהוא כל הזמן היה מאוים על ידי בן גביר שאם הוא לא יעשה ככה וככה אז הוא יפרק לו את הממשלה והחשש שלו מפירוק הממשלה הוא יותר גדול מהבעיה הביטחונית שהוא צריך להתמודד איתה".