חיים רמון הגיב לסרטון של העיתונאי מערוץ 12 עמית סגל ואומר: "ראיתי את הסרטון שבו סגל הופך מעיתונאי לפוליטיקאי", ומפריך את טענותיו, לדבריו.

בריש גלי: הגיע הזמן לדבר על חלקם של הקצינים במיל' במחדל ה-7 באוקטובר | חיים רמון

רמון מציין, כי לא רק ארה"ב והנשיא האמריקאי רוצים להחזיר את הרש"פ לעזה אלא גם כל מדינה מערבית אחרת. הוא מוסיף על המדיניות המתונות שיש לנו הסכמי שלום איתן, גם הן "עומדות על כך" שהרשות הפלסטינית תשלוט על עזה. הוא טוען: "אני יודע מי לא רוצה שהרשות הפלסטינית תחזור לעזה - איראן, ארדואן, ביבי - וגם עמית סגל".

לדברי עמית סגל בסרטון, כי "רבין ופרס הגיעו למסקנה שאי אפשר לשלוט על פלסטינים ביהודה ושומרון ובגדה", מדייק רמון ואומר: "זה לא שהם לא יכלו - הם לא רצו לשלוט במיליוני פלסטינים". הוא הוסיף כי הם לא רצו לטפל בבעיות בריאותיות ובסכסוכים. עוד אמר, כי הם גם לא רצו לחיות במדינה דו לאומית - עם רוב ערבי.

באשר לכך שעמית אומר ש"ישראל הגלתה אותם לטוניס, החזירה אותם ונתנה להם נשק ודגל", אומר חיים כי לפי הסכמי אוסלו, ניתן לרשות הפלסטינית שטח קטן - עזה ויריחו. לטענתו, כל התניה לשטח נוסף - היא רק אם יקפידו על סעיפי ההסכם הביטחוני. עוד הוסיף, כי גם בנימין נתניהו מסר שטחים לפלסטינים.

רמון ציין את הסכם אוסלו לטובה והסביר, שהפת"ח שהיה "ארגון טרור מרכזי שביצע מאות פיגועים" - יצא ממעגל הטרור. הוא אמר, שארה"ב נתנה לפת"ח רובים - שאיתם הרגו חמאסניקים וכלאו אותם. על כך שעמית אמר שהם השתמשו בנשק שלנו נגדנו, הוא אמר: "הם הפנו את הרובים שלנו אלינו, ועל הטעות הזו שילמו מחיר יקר - שינינו את הסכמי אוסלו ומאז שולטים שליטה ביטחונית מלאה על כל יהודה ושומרון".

"בשנת 2009 עלה בנימין נתניהו לשלטון, אתה בטח מכיר אותו", עקץ, ואמר: הוא אשר לאמריקאים להעביר אמל"ח ולאמן את כוחות הביטחון של הפלסטינים. "מ-2005 הם משתפים פעולה ביטחונית עם צה"ל והשב"כ נגד חמאס והג'יהאד, וכתוצאה מכך סוכלו מאות ואלפי פיגועים - מאות יהודים ניצלו כתוצאה מהשיתוף פעולה". הוא הוסיף כי אם סגל לא מאמין לו, הוא "מוזמן לשאול את כל ראשי השב"כ, אלופי פיקוד מרכז לדורותיהם".

אבו מאזן  (צילום: ארכיון פלאש 90)
אבו מאזן (צילום: ארכיון פלאש 90)

על הטענה שאבו מאזן מכחיש שואה אמר רמון: "אכן, אבו מאזן נואם נאומים שמרתיחים את הדם והבטן, ונותן סיוע כספי למחלים שרצחו יהודים" אבל מבהיר כי מדובר רק בחצי תמונה. הוא מזכיר שאבו מאזן הביא לסיום האינתיפאדה ב-2005 ומאז ועד היום הוא משתף פעולה עם צהל והשב"כ, מה שמונע המון פיגועים והרוגים יהודים.

"הוא שולט באלפי אזרחים בעלות של 15 מיליארד שקל שאם לא היה עושה את זה - מדינת ישראל הייתה צריכה לטפל בהם", אמר. הוא מזכיר את מנחם בגין שחתם על הסכם שלום עם סאדאת, ששיתף פעולה עם הנאצים - ואף מסר לו את כל סיני. "אותו אבו מאזן פועל בימים אלה נגד הפגנות של פלסטינים בעד החמאס ברמאללה ובשכם, וכוחות הביטחון שלו פועלים לפרק מטענים שהחמאס מטמין נגד כוחותינו", אמר.

עוד אמר רמון, "עברתי על כל המאמרים שלך - לילה לא פשוט, ומצאתי התייחסות אחת: 'הבחירה לא להכריע את חמאס היא בחירה הגיונית'", והתרעם: "ממש היגיון צרוף. להפקיר רבע מיליוני מתושבי הדרום, לסבבים חוזרים ונשנים - ממש בחירה הגיונית". הוא הוסיף, "אני לעומתך מאז 2007 לא חדלתי להשמיע ולהתריע כי חייבים להכריע את חמאס", אמר, והוסיף: "לצערי כשלתי".

עוד אמר חיים רמון על סגל, "אמרת שהמחדל גדול שיש אחריות גדולה שמספיקה לכולם, נכון - אבל אלו שתמכו במדיניות הדו קיום, נושאים באחריות יתרה ואתה חלק מהם".