ינון מגל והכתב והפרשן הצבאי יוסי יהושוע ('ידיעות אחרונות') שוחחו היום (ראשון) בתוכניתם ברדיו 103fm על התקדמות המלחמה ומצבה הביטחוני המורכב של מדינת ישראל בזירות השונות.

ביקורת קשה על השר בן גביר: "אלימות ללא כל סיבה אמיתית"
לוחמי צה"ל פשטו על מעבדה רפואית בח'אן יונס - ונדהמו ממה שמצאו שם

השניים ניהלו דיון באשר לאפשרות לחיסול סינוואר בכהונת ממשלת השינוי. מגל אמר: "פרסמתי בסוף השבוע למה בנט לא חיסל את סינוואר, כי הוא פחד שתתפרק לו הקואליציה".



על כך השיב יהושוע: "השב"כ, בניגוד למה שאמרו בכירים מאוד בצה"ל, בכירים השב"כ טוענים שהם תמכו בחיסול של סינוואר, באותו ליל הגרזנים וצה"ל התנגד, אז בנט יכול לומר לך 'אני אימצתי את עמדת הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אמ"ן'".

מגל המשיך: "אני אומר לך מידיעה שבנט לא עשה את זה, בין היתר, או לפחות קיבל החלטה, כי הוא ידע שזה יפרק לו את הקואליציה". 

יהושוע הסכים איתו: "כן שמעתי מגורמים שונים שבנט לא רצה לחסל את סינוואר מהשיקולים שאתה הצפת פה, של הקואליציה שלו, שמעתי את זה מתוך הלשכה. לפעמים קורה שאתה צודק".

בהמשך דיברו על הגבול הצפוני. "מישהו פה קרא להילחם בהתעצמות ולעשות מלחמה נגד חיזבאללה? אתה קראת לעשות מתקפת מנע? היית בעד?", שאל ינון. "במשמרת של ביבי חיזבאללה הפך להיות מפלצת", השיב יוסי בנחרצות.

"עוד פעם קפץ לך הביבי? אי אפשר לשבח את נתניהו שהוא זהיר ולא יוזם מלחמות ושומר על חיילי צה"ל, ואז לתקוף אותו שלא תקף את חיזבאללה - אם היה אז הייתם אומרים שזה פוליטי", זעם מגל. "תזכיר למאזינים מי אחראי על מה שקרה. תזכיר להם מי הוא ראש ממשלה", סיכם יהושוע.