לקראת עסקה לשחרור חטופים: ראש הדסק לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, התייחס הבוקר (ראשון) למגעים לשחרור החטופים ואמר: "הם מתחילים לרדת על הברכיים. אנחנו פה לפני ניצחון והעניין של החטופים זו אכן סוגיה חשובה, אבל אל תשכחו, יש לנו סוגיה לצרוב את הניצחון ברצועת עזה. המצרים כבר מתכוננים לזה שהגבול ייפרץ".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM הדגיש: "אל תשכחו שכשעשינו את העסקה הראשונה, אני אמרתי, 'עסקה רעה אך הכרחית'. היינו צריכים לעשות את זה, היה יחס של 1 ל־1 וכולם אמרו, 'העסקה הבאה תהיה 200 ל־1'. אכן חמאס הציג את זה, דרש את זה, ירד. אז גם העסקה הבאה, אני לא יודע באיזה מצב תמצא את חמאס אבל אני יכול לומר לך שעל פי מה שקורה בשטח, חמאס מתחיל לאבד נכסים", הוסיף.

בהמשך, אמר יחזקאלי כי צפה בריאיון של בכיר חמאס ראזי חאמד: "הוא אומר, 'אני רואה את האופטימיות של התקשורת הישראלית ואני לא מבין על מה הם מדברים. לא ירדנו מהתנאים שלנו'. אנחנו במו"מ מאוד קשוח בסיפור של החטופים. עד שנקטוף את פירות הלחץ הצבאי, שהוא מדהים, עד שזה לא יבוא לידי ביטוי בעסקה, עד אז חמאס לא ממצמץ. יש אינדיקציות, שזה כתוצאה ממפגש פריז, שאכן חמאס ירד מהתנאי של הפסקת הלחימה אבל כן הלך לשלב ראשון שאומר - הפסקת אש לכל יום שיהיה חטוף, המפתח לא ברור, אבל כנראה שזה 40 חטופים תמורת כמה מאות. הם דרשו בהתחלה חטוף אחד ל־150 (אסירים), פה אנחנו רואים התגמשות של חמאס. אם אני רואה את כל ההצעות של חמאס על פני הסקאלה, אני יכול לומר לכם שבתהליך איטי, אך עקבי, חמאס יורד אט אט מהעץ כתוצאה מהלחץ הצבאי, ניתוק הקשר עם סינוואר, העברת המשקל לחמאס חו"ל שמנהלים את זה חצי בעיוורון וחצי באינדיקציות בדיעבד שהם אומרים בתקשורת משהו ועכשיו ידה של ישראל על העליונה". 

"הם (חמאס חו"ל) אומרים, 'תנו לנו להעביר לשטח את המסר', אבל בשונה מהעסקאות, השטח אמור כבר לציית כי הוא לא מתקשר. יחיא סינוואר לא במצב של לשבת ולנהל את זה, הוא במנוסה, הוא מנותק קשר. כן יש העברת סמכויות לחו"ל כי הם גם מחפים על הנראות הזאת שסינוואר לא נמצא ולא נותן אינדיקציות, אבל כרגע לעסקה הזאת אנחנו מדברים על זה שיש אינדיקציות מהפנים על כך שאם החוץ אומר כן, זה יקרה. לא יילכו למתווה שהפנים לא יגיב ולא ייצאו חטופים וכו'".

לגבי האפשרות שדחלאן ישלוט בעזה ביום שאחרי, אמר יחזקאלי: "אנחנו יודעים שדחלאן, הבייבי שלו זו רצועת עזה. הוא נהיה היועץ הביטחוני של האמירויות. נפש של קילר, זה דחלאן, והוא עכשיו, שבהתעשרות עצומה, אדם שיושב על 7-6 מיליארדים בזמן הזה שהוא ישב שם בבית המלוכה, אחד היחידים שיש לו גישה לארמון של אמיר החליפויות, מוכן לקחת את רצועת עזה. למה שלא יגידו לו כן? הוא בא עם הגב הזה".

"אם דחלאן יבוא, יש בזה גם טוב וגם רע. הדבר הטוב זה שיש לך מישהו שהוא מוכן להיות בעל בית והוא פלסטיני ויש לו איזה דיבור שהוא אמירתי, זאת אומרת, שהוא יכול להיות אחד שמבין עניין. הדבר הלא טוב זה שהוא פלסטיני ואני לא בדקתי אם דחלאן באמת ניתק את האונה הג'יהאדיסטית מהחלומות שלו וזו השאלה שלי. כמו כל ניסיון מערבי, אתה נכווה ומבין רק אחרי שאתה מנסה. בטח אחרי חמאס, זו התקדמות וזה אחד שגם אין לו בעיה לפתוח באש על העם שלו".