אלוף (במיל') עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן, התייחס הערב (ראשון) לתחקיר של בן כספית על יחידה 8200 לפני ה-7 באוקטובר, והדגיש כי "אנחנו מדברים על הנורא בכשלי הביטחון מאז קום המדינה". בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM אמר: "שלושה מערכות שכשלו טוטלית, המודיעינית, המבצעית, המדינית והפוליטית, שתיים מהן נטלו אחריות והשתפרו דרמטית, אחת לא נטלה ולא כל כך השתפרה".

במהלך 2023, המודיעין, גם אמ"ן וגם השב"כ, אף אחד מהן לא הצטיינה, שני הארגונים הללו מוציאים התרעות אסטרטגיות, אולי הכותרת לא אבל הכותרת היא התרעה אסטרטגית, כשהם מצביעים על קריסת אבני היסוד של הקונספציה. דווקא אותם אלה שהצטיינו בהתרעה האסטרטגית לא גזרו שום דבר כדי לראות שהם ערוכים. כולם מדברים על כישלון ההתרעה, אבל הוא לא מתחיל שם, הכישלון של אמ"ן ושב"כ מתחיל בזה שהם לא אתגרו את הקונספציה, גם כשהמודיעין עצמו הוציא את אותם מסמכים".

זה מצביע על נתק בין הדרגים. אפילו אם ניקח את כל מה שקורה במערך התצפיות, חלק מהדברים לא עלו לחטיבת המחקר. נראה שנתניהו שרטט את התוכנית הזאת בשינוי אחד, כשסגרו את המנהרות חשבו שזנחו את החזון. אחד הדברים המזעזעים הוא שבכל אמ"ן, אולי אפילו בשב"כ, לא קם סרן או רב סרן שייסע ללשכה של מפקד 8200, ראש אמ"ן או הרמטכ"ל ויגיד שהוא רואה משהו אחר. זה מצביע על משהו לקוי מאוד בתרבות הארגונית. ראינו שהכשל גורף כי הוא כלל גם את כל המערך המבצעי".