צה"ל אישר היום (שני) כי בתקיפה באזור צור חוסל חסין סלאמי, האחראי בחיזבאללה על הגזרה המזרחית.  סלאמי השתייך ליחידת נאצר בארגון הטרור חיזבאללה ופיקד על מספר מתווי טרור שבוצעו לעבר כוחות צה"ל, ולעבר יעדים אזרחיים וצבאיים בצפון הארץ. בתקופה האחרונה, לקח חלק בתיאום מתווי טרור, לרבות שיגורי נ"ט לעבר מרחב קריית שמונה ומפקדת חטיבה 769.

"המצב שונה לגמרי מב-2006": בלבנון חוששים - מלחמה עם ישראל תמיט עלינו אסון
עליית מדרגה בחזית מול לבנון? "פעם ראשונה שחיזבאללה מוריד כטב"מ שלנו"

מאז ה-8 באוקטובר, אז החל ארגון הטרור חיזבאללה את הלחימה מול ישראל, בוצעו חיסולים רבים על אדמת לבנון. רוב המחוסלים השתייכו לחיזבאללה, אך חלקם גם לארגון הטרור חמאס שביצע את הטבח הרצחני בתחילת חודש אוקטובר האחרון. בכלי התקשורת הזרים, החיסולים יוחסו לישראל.

ואלה שמות:
ויסאם א-טאוויל - מנהיג כוח רדואן 
ויסאם א-טאוויל חוסל בתחילת חודש ינואר בעיירה ח'רבת סאלם בדרום לבנון. לפי הדיווחים הלבנונים, החיסול נעשה באמצעות מטען צד שהופעל לעבר רכבו. רק שבועות ספורים לפני כן, התמנה הטרוריסט שהיה מקורב לחסן נסראללה, לתפקיד במסגרת ארגון הטרור. 

ויסאם א-טאוויל ומוסטפא בדר אל דין (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ויסאם א-טאוויל ומוסטפא בדר אל דין (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

הוא היה הדמות הצבאית הבולטת ביותר של חיזבאללה במלחמה זו. חיזבאללה התאבל על חיסולו, ופרסם תמונה שלו עם חסן נסראללה, מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, ועם מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארצות הברית בעיראק.

חיסול בכיר חיזבאללה ויסם א-טוויל (צילום :רשתות ערביות)

על פי דיווחים שונים בלבנון, א-טוויל הוא אחיה של הדא א-טוויל -אשתו השלישית של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. כמו כן, על פי אותו דיווח, הוא לקח בעבר חלק בהפיכת החות'ים בתימן והיה האחראי הישיר להכנת הטילים ששוגרו לעבר מכה. על פי דיווח של "כאן" א-טוויל גם לקח חלק בחטיפת אהוד גולדווסר ואלדד רגב ב-2006 ובהכנות לקראת החטיפה.

סאלח אל עארורי - אחד מבכירי החמאס שחוסל בלב ביירות 
הטרוריסט סאלח אל עארורי, אחד מבכירי החמאס, חוסל בתחילת החודש שעבר עקב פיצוץ כטב"מ ברובע הדאחייה שבביירות.  הוא היה ממונה על פעילות הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון וסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, ונחשב לאסטרטג הבכיר של ארגון הטרור. 

סאלח אל-עארורי ונסראללה (צילום: רשתות ערביות)
סאלח אל-עארורי ונסראללה (צילום: רשתות ערביות)

סוכנות הידיעות האיראנית הוסיפה כי הוא חוסל עם שניים מעוזריו. בנוסף לפי הדיווחים, תקיפה אחת התרחשה בדירה, והשנייה ברכב. עוד לפי הלבנונים, התקיפה והפיצוץ הם באזור משרדים של חמאס בדאחייה, ושישה חוסלו בה.

תיעוד הרגעים לאחר הפיצוץ שחיסל את סאלח אלעארורי. צילום: רשתות ערביות

ח'ליל אלחיה - בכיר החמאס 
ח'ליל אלחיה, חוסל יחד עם אל עארורי בביירות. זמן קצר לפני חיסולו, התראיין לרשת אל ג'זירה. 

חסן עבד אל חוסיין איסמעיל
חסן עבד אל חוסיין איסמעיל, מפקד מרחב דרום של הכוח האווירי בחיזבאללה, שאחראי בין היתר על שיגור המל"טים לישראל, חוסל זמן קצר לפני הלווייתו של א-טאוויל. 

מוחמד עבד עלוויה
ארגון הטרור חיזבאללה הודיע לפני שלושה ימים על מותו של מוחמד עבד עלוויה. על פי הדיווחים היה אחראי על אזור מארון א-ראס. עלוויה נפצע באורח קשה 11 ימים לפני מותו, בתקיפה שיוחסה לישראל באזור בינת ג'בל. 

מוחמד עלוויה לצד זירת החיסול (צילום: רשתות ערביות)
מוחמד עלוויה לצד זירת החיסול (צילום: רשתות ערביות)

חסן מחמוד סאלח
חסן מחמוד סאלח חוסל ביום חמישי האחרון. מהעיירה עדשית שבדרום לבנון, כשעל פי הדיווח ברשת סקיי ניוז בערבית, הוא נחשב לאחד המומחים במערך הרקטי של ארגון הטרור. באותה פעולה, חוסל גם הישאם חוסיין עבדאללה מהכפר חיאם. יחד איתו, חוסל המחבל הישאם חוסיין עבדאללה מהכפר חיאם. 

פעילות כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)


עלי חסין ברג׳י
עלי חסין ברג׳י, חוסל בתחילת חודש ינואר האחרון. הוא שימש כמפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה. עלי הוביל עשרות פעולות באמצעות כטב״מי נפץ נגד ישראל, ואף את התקיפה של מפקדת פיקוד הצפון מוקדם יותר היום.

עבאס א-דבס
עבאס א-דבס חוסל בתחילת החודש האחרון. הוא חוסל בתקיפה ממוקדת לעבר רכב בעיר א-נבטיה שבדרום המדינה. ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח כי א-דבס עבד בצמוד למשמרות המהפכה בסוריה, ואף סייע בבניית מערכות ההגנה האווירית באזור.

צילום ממצלמות האבטחה: תיעוד החיסול בלבנון
התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]