בצל הדיווחים בנוגע לעסקת החטופים המתגבשת, לאחר פסגת פריז, סא"ל (במיל') עו"ד אבי כאלו, לשעבר רמ"ח שבויים ונעדרים, אמר הבוקר (שני) כי "העסקה הזו מגלמת אינטרס שנמצא בלב תפיסת הביטחון הלאומי הישראלי בעת הזו. אני טוען שהגענו לנקודת שווי משקל קריטית במערכה". כמו כן, התייחס גם להמשך הלחימה מול חמאס והדגיש כי "אנחנו רואים בסוף התהוות של חמאס כארגון גרילה".

בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM אמר: "העובדה שצה"ל נמצא על פאתי רפיח וגם השיח המתנהל עם החמאס, כשכל זה נעטף בהקשר של מסגרת אזורית שבה הקרבות מצפון עם חיזבאללה עדיין לא הגיעו ליישוב על ידי האמריקנים, החות'ים מדרום, בחירות בארה"ב - יש כאן שורה ארוכה של מרכיבים שבהם עסקת חטופים הופכת את האירוע הזה לנכס עבור המערב. בהתאם גם יכול להקנות נקודות משמעותיות לישראל בתהליך, מעבר לצורך האקוטי שלנו להסדרה בצפון שתוכל לאפשר השבת תושבים".

הפגנה לשחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
הפגנה לשחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

על הדרישה של ישראל לדעת מי מהחטופים עדיין בחיים אמר: "היא בוודאי הגיונית, אבל מו"מ זה לא תוכנית כבקשתך. אם אתה באמת רוצה בהצלחה של מו"מ אתה צריך כמות רצינית של אינטליגנציה רגשית וסביבתית לתהליך, ולשים את מה שאפשר ולא מה שאי אפשר. אני לא משוכנע שהדרישה הזו, שהיא ראויה לכשעצמה, אבל האם יש בכך כדי לתרום להשבת של כ־50 חטופים שנמצאים באפשרות להחזירם? אני לא משוכנע שזו הדרישה".

"מתווה פריז מתכתב עם המציאות בשטח - חמאס מבין שהוא בעולמו שלו עסוק בהשוואת החיים שבידיו לשרידותו, ולכן הוא מוכן ללכת לעסקת ביניים. אני סבור שאין פה הפתעה גדולה, כבר מהימים הראשונים אחרי הטראומה של שבעה באוקטובר ידענו להגיד שחמאס יסחור בחטופים באופן ציני, יפגע במשפחות, יעורר מתח בחברה הישראלית, כל האג'נדות שמשרתות פרופגנדה של ארגון טרור רצחני כמו חמאס. הוא ינצל את הדבר הזה כדי להטיב את תנאיו לקראת היום שאחרי. בוודאי שכניסה משותפת ישראלית לתוך תהליך של היום שאחרי בדיאלוג עם המערב יכולה לאפשר ששאר החטופים יוחזרו עם סיום הלחימה".

עו"ד כאלו גם התייחס להמשך הלחימה נגד חמאס: "אני חושב שאנחנו רואים בסוף התהוות של חמאס כארגון גרילה. אם התחלנו מארגון צבאי עם היכולות והתשתיות הצבאיות שלא היו מביישות מדינת עולם שלישי מתקדמת, אנחנו רואים את חמאס מתהווה יותר ויותר כארגון גרילה שמנסה לזנב בצה"ל בתת קרקע או במרחבי חיכוך אפשריים, אך לא מעבר לזה. גם התפיסה של מלחמת גרילה לאורך שבועות ואולי שנים קדימה ביום שאחרי המלחמה, מחייבת כמובן תפיסת ביטחון ישראלית מגובשת ביחס ל'יום שאחרי' ברצועה", הוסיף.

בהמשך, תקף את שר האוצר סמוטריץ' בעקבות ההתבטאות על החטופים: "אני מצטרף לתחושה שמתעוררת איזושהי אי נוחות ביחס להתבטאויות האחרונות. גם הריאיון האחרון של ראש הממשלה לטעמי היה פחות נכון בחלק מההתבטאויות שלו. המסרים של סמוטריץ' בוודאי אינם מקדמים. השיח על הניצחון המוחלט, השוט של רפיח, חמאס מבין את התמונה הזו, הוא שם לגמרי, ולכן גם הוא נכון להירתם במגבלותיו לדיאלוג יותר בונה עם ישראל, אז להוסיף עוד שמן למדורה?".

"נראה כאילו אתה מנסה לשחק באש בכוונת מכוון ואני לא משוכנע שזו הדרך לנהל מו"מ. המסרים שיוצאים מהתקשורת הישראלית על כך שישראל מוסיפה תנאים נוספים אחרי שגובש מתווה, לא תתרום לתהליך הזה וסביר שגם חמאס יסרב. כל מתווה פריז באשר הוא הוא מתווה שמעיד על תהליך טוב של אבולוציה במו"מ, אנחנו רואים מתווה שהולך ונעשה יותר נוח לישראל, גם התנאים של חמאס להפסקת אש יותר רכים. יש עבודה שדרכה אפשר להביא לידי מימוש".