שעות ספורות לפני המתקפה ב-7 באוקטובר, אשר במהלכה נהרגו בעוטף יותר מ-1,200 אזרחים וחיילים, זיהו בישראל כי מאות מחבלי נוח'בה החליפו לכרטיס סים ישראלי בטלפונים שלהם.

בעקבות הפרסום, גורמים בלשכת רה"מ טוענים כי ראש הממשלה נתניהו לא קיבל על כך שום דיווח, לא לפני 7 באוקטובר ולא בימים שאחרי המתקפה. עם זאת, אנשיו של נתניהו שינו בהמשך גרסה וטענו כי הוא ידע על עשרות  החלפות. לדברי אנשיו, מה שנודע לו אמש הוא הטענה, שלדברי הצבא אינה נכונה, על אלף כרטיסים שהוחלפו.

בתוך כך, בוואלה! נחשף היום כי האלוף במיל' ישראל זיו איים בתביעה כנגד ערוץ 14 בגין "פרסום מטעה מכוון". זאת, לאחר שבמהלך התכנית "ריקלין ושות'", טענה חברת הפאנל עו"ד ימית ינאי מלול כי ב-7 באוקטובר, בחצות, 1,000 מחבלי נוח'בה הכניסו כרטיסי סים ישראליים למכשירים הניידים שלהם. לפי מלול, ישראל זיו אישר זאת בכנס לפני כחודש, ואף טענה כי הרמטכ"ל ידע על האירוע, וכי הדרג המדיני לא עודכן.

זיו שיגר מכתב באמצעות עורך דינו למנכ"ל הערוץ, למנחה ריקלין ולעו"ד מלול, בה דרש כי הערוץ יפרסם הבהרה חד משמעית. "אמירתה זו אינה נכונה בלשון המעטה, ומייחסת למרשי אמירה בנוגע ליידוע הרמטכ"ל או הדרג המדיני את דבר אירוע הדלקת נדידה וכניסת סימים של טלפונים ניידים של מחבלי הנוחבה לרשת הישראלית, שעה שפני הדברים שונים בתכלית", 

מדובר צה"ל ומהשב"כ נמסר בתגובה: "הפרסום אודות 1,000 סימים ישראלים שנדלקו בו זמנית - שקרי ורחוק מהמציאות. בפועל התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של סימים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח. 

כפי שפורסם בעבר, בליל ה-7.10 התקבלו סימנים מעידים בגינם התקיימו הערכות מצב ובהתאם לכך התקבלו החלטות אופרטיביות. הסימנים המעידים מבוססים על מגוון כלים ויכולות, בהם גם כלים טכנולוגיים שלא ניתן לפרט את האופן ושיטת הפעולה שלהם.  כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעים בשב״כ ובצה״ל. נדרש לגלות אחריות וזהירות בפרסומים, כך שלא ייפגעו שיטות ויכולות מבצעיות בזמן מלחמה".

השר גדי איזנקוט מסר בתגובה: "יש הרבה פרסומים מה קרה בלילה לפני המתקפה. עובדתית ב-7 באוקטובר התרחש הכישלון הצבאי הגדול ביותר מאז הקמת המדינה, צה״ל ידע להתאושש ופועל מאז בצורה מרשימה . מציע לכולנו להמתין, יגיעו מועד התחקירים , מעריך שתחקירים נוקבים. אני גם פועל להקמת ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת אירועי היום שלפני , אחרי וכן את הקונספציה בעשור האחרון".