סגן מפקד אוגדת עזה לשעבר ומנכ"ל תנועת "הביטחוניסטים" תא"ל (מיל') אמיר אביבי שוחח הבוקר (שלישי) בתוכנית "קפאין" עם יואב מינץ ברדיו 104.5FM על סיפור החלפת כרטיסי הסים של מחבלי הנוח'בה, ערב ה-7 באוקטובר: "אם הייתה שיחה באמצע הלילה בין הרמטכ"ל, לראש השב"כ, וראש אמ"ן כנראה שהמידע היה די דרמטי. יש קשר יומיומי הדוק בין ראש לשכת הרמטכ"ל, למזכיר הצבאי של שר הביטחון ולמזכיר הצבאי של ראש הממשלה". 

עם זאת הדגיש: "חשוב להגיד שמערכת הביטחון אומרת שלא היה דבר כזה 1000 סיבים. היו כמה סיבים שהוחלפו. עשרות זה לא אלף אבל זה אמור להדליק נורה אדומה שקורה משהו. לא סתם ראש שב"כ קפץ לחמ"ל של שב"כ, ולא סתם הקפיצו צוות טקילה, ולא סתם היה שיח בלילה. אנחנו יודעים בין בכירי צה"ל לשב"כ ועדיין עם כל זה לא הבינו נכון את האירוע".

אביבי נשאל מה קורה לאנשים שמבינים שקורה משהו ולא מגיבים נכון, וענה: "השאלה מה באמת ירד לאוגדת עזה. אנחנו מבינים שברמות הגבוהות היה שיח וניסיון להבין מה קורה, אבל בעצם לא דרכו את האוגדה. הרי גם אם אתה לא יודע אבל מבין שיש משהו ולא מבין מה בדיוק, מה הבעיה להקפיץ את הכוחות. בשביל זה הם שם. זה ביטחון שוטף בשביל זה הוא קיים. כולם מדים, להקפיץ כמה טנקים לגדרות, לשלוח זיק או שתיים שיסרקו. הפעולות האלה לא נעשו. לא נעשה כלום. האוגדה המשיכה להתנהל באופן הכי מנומנם, ללא שום פעולה של התחדדות וזה עוד לפני שאתה מביא עוד כוחות, מתגבר, מעבר לכוחות שנמצאים על הקו. גם הכוחות שהיו על הקו לא נדרכו. חיילים שהיו בנופש היו בבית ולא הוקפצו, פשוט לא קרה כלום. זה משהו שקשה להבין למה זה. כמי שהיה מח"ט בגבול מצריים וגם סגן מפקד אוגדת עזה: על מידע פחות דרמטי היינו דורכים את הכוחות, מקפיצים, מעלים ערנות, כוננות, עולים על מדים. כל כך הרבה פעולות שלא נעשו ולא ברור למה".

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "השאלה איך הבינו את המידע. בעקרון יש קשר יומיומי הדוק בין ראש לשכת הרמטכ"ל, למזכיר הצבאי של שר הביטחון וגם למזכיר הצבא של ראש הממשלה. בדרך אם יש דברים חריגים אז מדברים, מעדכנים, מתייעצים ואז השאלה האם זה מידע חריג או לא. הייתי ראש לשכת הרמטכ"ל ב-2004/5 בתקופה די סוערת והרבה אירועים חריגים ולא נזקקתי להעיר את הרמטכ"ל באמצע הלילה. לא היה לי אירוע כזה. אם מתנהלת שיחה בין הרמטכ"ל, לבין ראש השב"כ ולבין ראש אמ"ן באמצע הלילה אז כנראה המידע הוא יחסית די דרמטי. זה לא דבר שגרתי. השאלה איפה היה העדכון למזכיר הצבאי של שר הביטחון ולמזכיר הצבאי של ראש הממשלה. יש מערכת שמדברים בה יום יום. דיברו בעבר על דברים פחות דרמטיים מזה שחמאס הולך לכבוש ישוב או שניים או לעשות פעולה כזאת או אחרת. שאלה למה לא עדכנו".

בתוך כך, נשאל אביבי על ההתחממות היום-יומית בגזרה הצפונית: "התקיפה בבקה היא נגד מערכי הגנה, בתגובה שהמערכים האלה פגעו בכלי טיס בלתי מאויש צה"לי והפילו אותו. לאורך שני העשורים האחרונים נעשה בלבנון בנין כוח מאד משמעותי של הגנה אווירית שבשלב מסוים איים על חופש הפעולה במרחב הזה. בחודשים האחרונים צה"ל ייצר לעצמו אופן פעולה די מוחלט אבל כנראה לא הכל. אנחנו רואים פה אירוע שיש פה יכולת בעומק לבנון וצה"ל באופן שיטתי מחסל את מפקדי הכוחות בדרום הלבנון ובצד זה מטפל בפעולות מיוחדות. חיזבאללה שוקל איך להגיב ואמנם אבל יורה מחוץ למרחב של צפון המדינה. התקיפות של צה"ל מאד כואבות להם. מצד אחד הם רוצים להגיב, מצד שני לא לדרדר את המצב למלחמה. הם חוששים מאד ממלחמה כוללת. לכן יש איזשהו טנגו. מנסים לבדוק את הגבולות אבל לא להגיע לאובדן שליטה. חיזבאללה יודע שאם הוא יירה יותר דרומה, תהיה מלחמה כוללת. הוא צריך להחליט מה הוא רוצה. אי אפשר לשחק בזה".