בפתח תוכניתם שוחחו היום (רביעי) ינון מגל והכתב והפרשן הצבאי יוסי יהושוע ('ידיעות אחרונות') ברדיו 103fm על התקדמות המלחמה ועל האפקטיביות של הפעילות הצבאית ברצועת עזה.

עסקת החטופים בדרך לפיצוץ? התנאים שחמאס מסרב לקבל | דיווח
ישראל זיו מזהיר מהסתבכות ברצועה: "יש מגבלת כח מבחינת צבאית"

"בהקשר של המסגרות הקטנות של הצבא, שים לב, לא רק שהצבא הגיע קטן, הצבא גם מאבד לא מעט מפקדים ולוחמים, ועוד אלפי פצועים", אמר יוסי. "מה שקרה אתמול, צריך למלא את השורות. אתה מכיר את המספרים, אנחנו נסיים את השנה עם 12 אלף נכי צה"ל. לא רק שהיחידות קטנות, צריך למלא את השורות, איך אתה עושה את זה? כמה אתה יכול להעמיס על המילואימיניקים? עכשיו לעשות את זה. לא אכפת לך, שישרתו, תשאיר אותם, חמש חטיבות, תשחק אותם. אתה, רק אם נפיל את האבן הזו של ינון מגל בסיפור הזה, הכול יסתדר". 

ינון ציין כי "החרדים יודעים שינון ציוני, שינון שירת בצבא בקבע, שהוא רואה בזה זכות גדולה". על כך השיב לו יוסי: "אם ינון ששירת בסיירת מטכ"ל אומר 'לא להתגייס', אז אנחנו לא צריכים. הם שולחים אותי אליך". 

ינון ענה לו: "אף פעם לא אמרתי להם לא להתגייס, להפך, אני תמיד אומר 'מי שלא לומד - שיתגייס', כמה פעמים אני אגיד את זה? מי שלא לומד, שיתגייס. רק אני אומר שצריך לראות שעושים את זה בתהליך, בזה שרוצים אותם. אחד כלפי השני, רוצים אתכם, מכינים יחידות, יהיה לכם מקום טוב, תוכלו לשמור על אורח החיים שלכם, נסדר את הדברים האלה. לארגן, לאט לאט, מלמטה.

יש קמפיין חרדי שמגייס אנשים, לאט לאט. לא בכוח, בג"ץ רק מפריע, וכל האחים לנשק האלה, שאין להם בושה לדבר על סרבנות ואי גיוס כשהם דיברו על סרבנות לפני דקה. שישתקו, הם רק מזיקים. זה מה שהם רוצים, כמו שהם ניצלו את הכוח שלהם בצבא בשביל אינטרס פוליטי בזמנו. כל מי שנגע בסרבנות שלא ידבר בכלל על החרדים, איבד את זכות הדיבור שלו על החרדים. אתה לא מסכים איתי?".

יוסי הסכים איתו: "אמרתי לך לא פעם, יש טעם בדבריך. לפעמים יש לפעמים אין. כשאתה צודק אתה לא טועה, זה קורה לפעמים. הם לא צריכים להוביל את הדגל הזה". ינון אמר לו: "הם באים מדברים, הסרבנים האלה".