שר הביטחון יואב גלנט העניק אתמול (רביעי) הצהרה בנוגע לחוק הגיוס, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למען הבאת מתווה מוסכם על כל חברי הממשלה לגיוס חרדים.

הדתיים יכולים לחייך, אך גם לפיד: הבחירות המקומיות ישפיעו על המפה הארצית?
"ימכור את ביטחון ישראל": ליברמן מגלה מתי נתניהו יוביל לבחירות

"גם היום, כמו בכל יום, אנו פועלים לממש את חובתנו העליונה להשיב את 134 החטופים הנמצאים בשבי חמאס, חזרה אל משפחותיהם", אמר גלנט בפתח דבריו, "בסיוריי בצפון ובדרום, אני שומע את הקולות העולים מהשטח, רואה את המסירות ואת אומץ הלב של החיילים מהעיר ומהכפר; מכל רחבי הארץ ומכל האוכלוסיות".

"חיילות וחיילים מכל הגילאים לוחמים צעירים שזו להם טבילת האש הראשונה לצד מילואימניקים ותיקים ושבעי קרבות, שהתייצבו בהתנדבות מלאה וביוזמתם העצמית", הוסיף, "כולם נלחמים שכם אל שכם, בחירוף נפש, במסירות ובהקרבה גדולה, מתוך הבנה עמוקה שאנחנו ברגע היסטורי של מלחמה על הבית".

יואב גלנט, אריה דרעי  (צילום: נועם מושקוביץ)
יואב גלנט, אריה דרעי (צילום: נועם מושקוביץ)

"המחירים כבדים, בגוף ובנפש, בחללים ובפצועים. כוחות הביטחון העושים לילות כימים, בנחישות ובמקצועיות נושאים בעומס המשימות ובעול הקרב. כדי לעמוד במטרות המלחמה, כדי לעמוד באיומים הנשקפים מעזה, מלבנון מיהודה ומשומרון, וכדי להיערך לאיומים המתפתחים ממזרח:
אנו נדרשים לאחדות ולשותפות בהחלטות על עתידנו", ציין.

לאחר מכן אמר: "אני אומר לכם כאן הערב: אנחנו ננצח במלחמה. ואני מאמין בכל לבי כי נצא לדרך חדשה. אבל, כיום ישנו צורך לאומי, ממשי, בהארכת השירות של חיילי הסדיר - ובהארכת משך תקופת השירות של חיילי המילואים. אין ברירה, עלינו להגן על הבית. כעת, במלחמה, כאשר גובר הנטל על המשרתים, אני אומר בצורה ברורה: המלחמה הוכיחה, כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה. נשיאה משותפת בעול השירות היא אתגר לאומי זה 75 שנים, אתגר זה הגיע לפתחנו בשעת מלחמה-כמוה לא ידענו 75 שנים, ולכן אנו נדרשים להסכמות ולהחלטות-שטרם קיבלנו 75 שנים".

בנימין נתניהו, יצחק גולדקנופף (צילום: פלאש 90,רויטרס)
בנימין נתניהו, יצחק גולדקנופף (צילום: פלאש 90,רויטרס)

"כשר הביטחון של מדינת ישראל, הפוקד על הלוחמים לצאת לשדה הקרב, אני פונה אל חבריי לממשלה ולקואליציה אל כל חברי הכנסת, ואל הציבור כולו, ואומר: מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי, התורה שמרה על עם ישראל, לאורך אלפיים שנות גלות", הוסיף, "אנו מוקירים ומעריכים את אלו המקדישים את חייהם ללימוד התורה. עם זאת, ללא קיום פיזי אין קיום רוחני. האתגרים הביטחוניים הניצבים לפנינו מוכיחים- כולם חייבים לשאת בנטל. כל חלקי העם".

לאחר מכן חשף: "בשבועות האחרונים נפגשתי עם ראש הממשלה, עם יו״ר המחנה הממלכתי, עם גורמים מרכזיים בקואליציה וראשי המפלגות החרדיות. את שאמרתי להם, אגיד כאן הערב: ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס - גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי, התורם כבר עכשיו למאמץ האזרחי. אני קורא לראש הממשלה, להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס. אני מקווה כי גם חלקים באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש".

צעירים חרדים בבקום בחודש שעבר  (צילום: אבשלום ששוני)
צעירים חרדים בבקום בחודש שעבר (צילום: אבשלום ששוני)

לסיום אמר גלנט: "כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום - יהיה מקובל עליי. אבל, ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה - מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק. נשיאה המשותפת בנטל חיונית לניצחון במלחמה. זה לא עניין מפלגתי זה לא עניין מגזרי, זה עניין לאומי - ביטחוני עליון".

לאחר מכן נשאל על ידי כתב "מעריב" אודות דבריו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט שאמר כי לישראל אין פתרון לגרעין האיראני: "אנחנו נדע כיצד לפעול ומה לעשות. יחד עם זאת, הגענו לשלב שהדברים היחידים שיכולים להסית את האיראנים מתוכנית גרעינית זה או פעולה צבאית או תוכנית פעולה אחרת שתרתיע כמו פעולה צבאית".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לדברים ואמר: "כל חלקי החברה הישראלית צריכים לקחת חלק בזכות לשרת. הצורך הזה הוא צורך ביטחוני, לאומי וחברתי. נפעל ביחד עם שר הביטחון גלנט, עם כל סיעות הבית וכל חלקי החברה הישראלית כדי לקדם מתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה ובהקדם".