דיווח שעלה ב"וול סטריט ג'ורנל האמריקאי", בנוגע לפגישת נציגי חמאס בקטר, חשף פרטים חדשים בנוגע לאופן בפעולה של ארגון הטרור. תחילה, חלק מהבכירים הביעו דאגה בנוגע למספר המחבלים הרב שמחוסלים ע"י ישראל.

קשר ישיר מול החמאס: חולית הטרור שנעצרה בדרכה לפיגוע בישראל
נחסם שוב: ההחלטה הדרמטית בארצות הברית נגד דונלד טראמפ

עם זאת, לפתע התפרץ לשיחה נציגו של יחיא סינוואר. "אל תדאגו, הישראלים נמצאים בדיוק איפה שאנחנו רוצים אותם", אמר. נציגו של סינוואר אף טען בפני הבכירים כי מספר אבידות גבוה בצד הפלסטיני, יוביל ללחץ בינלאומי על ישראל שיחייב אותה להפסיק את הלחימה, כך כאמור על פי הדיווח. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד מפעילות לוחמי חטיבת הצנחנים בחאן יונס (צילום :דובר צה"ל)

בסוף השבוע האחרון, ד"ר לירז מרגלית התייחסה בטור ב"מעריב" לאסטרטגיה שעליה ארגון הטרור בונה: "נשאלת השאלה איזה קלף מחזיקים בחמאס שמאפשר להם להקשיח עמדות. לא סתם אחד הצדדים במשא ומתן מרשה לעצמו להקשיח עמדות, בפרט שהוא הגורם שמשווע לפסק זמן. התשובה מגיעה ממקום לא צפוי, חמאס מבין שיש לו את הקלף ההומניטרי ביד.

השיח סביב הרעב שהולך וגדל בעזה תופס תאוצה. חמאס מנסה לרכוב על הקלף ההומניטרי ולייצר מצג שווא על פיו העזתים גוועים מרעב ומתים. יחיא סינוואר בונה על כך שכאשר יתחילו להתפשט בעולם תמונות של ילדים ותינוקות עזתים מתים מרעב, גורמים בינלאומיים יכריחו את ישראל להפסיק את הלחימה".