דייגים בדרום לבנון מתלוננים על תקלה של מכשירי GPS המונעת מהם לנווט בים, ומפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל. "אנחנו הולכים לאיבוד בים בים ולא יודעים מה לעשות", הם טוענים.

איראן לחיזבאללה: להיערך למלחמה כוללת מול ישראל שתיפתח בקרוב | דיווח

"החל מהשבעה באוקטובר אנחנו נתקלים בבעיה מאוד קשה בנמלים בשל בעיות קליטה של מערכת GPS", סיפר תושב לתקשורת הלבנונית. "יש הרבה מאוד דייגים, ואות הקליטה אבד ולא נותן נקודת ציון מדויקת. ביום שני ושלישי קיבלה את פניהם סערה בים במשך כמה ימים רצופים, ובסוף לא היה אות קליטה. בשל כך, מספר לא מבוטל של דייגים נשארו בנמל ולא יצאו לדוג, וזאת בגלל שיש שיבוש מכוון".

לדבריו, "כשאני באמצע הים, ה-GPS מציין את הנקודה שבה אני נמצא כאילו אני בנמל תעופה ביירות או בהר החרמון, וזה מאוד מסוכן לדייג ולספינות, וגם יש בעיות שנוצרו במדידה, כיוון שכשמערכת ה-GPS משתבשת אין קליטה עד לשטח של צידון".

הוא מציין כי "הנושא הזה חשוב לנו מאוד ואנחנו מקווים שהממשלה בלבנון תגיש תלונה נגד האויב הישראלי. היא חייבת לציין שהשיבוש הזה מהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי, ומהווה סיכון רב לאנשים כאן בנוסף להפרות הישראליות. בלילות ובימים אנחנו מפזרים את הרשתות שלנו, אך אנחנו מאבדים כיוון. כל זה קורה בגלל שאין אות קליטה ואין נקודת ציון מיקום. אנחנו הולכים לאיבוד ולא יודעים מה אנחנו עושים, וזה גורם לנו לאבד עבודה וזה גם עולה לנו הרבה מאוד כסף".

ביירון - חברת תרגום וכתיבה