חמאס מאיים להפסיק את המו"מ לשחרור החטופים בעקבות הטענה ל"טבח" בצפון הרצועה בו נהרגו למעלה מ-100 איש, זאת לאחר שמוקדם יותר צה"ל אישר את התקרית בהודעה שפרסם. 

מתחקיר ראשוני של צה״ל לתקרית בצפון הרצועה, עולה כי "כתוצאה מאש כוחותינו נפגעו עזתים בודדים, פחות מ-10. מדובר בעזתים שהתקרבו לטנק של צה״ל, מרחק של עשרות מטרים מהכוח. התבצע נוהל מעצר חשוד מסודר - קודם כל ירי אזהרה לאוויר, ובהמשך ירי לעבר פלג גוף תחתון. אין נפגעים לכוחותינו באירוע. ⁠רובם המוחלט של הנפגעים באירוע נפגעו כתוצאה מדוחק ודריסה של המשאיות. אלפי אזרחים בזזו את המשאיות והשחיתו אותן. המשאיות עשו את דרכן למחסות ההומניטריים בעיר עזה".

חיזבאללה עולה מדרגה? יירוטים מעל מפרץ חיפה | תיעוד
״אל תדאגו״: סינוואר בטוח - זה הקלף שלו לניצחון על ישראל וזה לא החטופים

מצה"ל נמסר עוד כי "בהמשך להתקהלות האלימה של תושבים עזתים ולאירוע הדריסה ובזיזת המשאיות, חלק מההמון התקרב לכוח צה״ל שתפקידו היה לאפשר את העברת המשאיות כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע", נכתב בהודעה. "ההמון התקרב באופן שסיכן את כוחותינו, שהגיבו בירי. האירוע בתחקיר". בתוך כך, ארצות הבריתה הודיעה כי פתח בחקירת נסיבות התקרית. "אירוע רציני וחמור", נמסר מטעם המועצה לביטחון לאומי.

בהודעה מוקדמת יותר ששחרר צה"ל נכתב כי "במהלך הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לפנות בוקר לצפון רצועת עזה, התפתחה התקהלות אלימה של תושבים עזתים סביב המשאיות, שבזזו את הציוד שהגיע. במהלך ההתקהלות נפגעו עשרות עזתים כתוצאה מדוחק ודריסה. פרטי האירוע בבדיקה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "יש להעניק גיבוי מוחלט ללוחמינו הגיבורים הפועלים בעזה, שפעלו מצוין מול המון עזתי שניסה לפגוע בהם. היום הוכח שהעברת הסיוע ההומניטרי לעזה היא לא רק טירוף בשעה שחטופינו מוחזקים ברצועה בתת תנאים, אלא גם מסכנת את חיילי צה"ל. זו עוד סיבה מובהקת לכך שחייבים להפסיק להעביר את הסיוע הזה, שהוא למעשה סיוע לפגיעה בחיילי צה"ל וחמצן לחמאס".

כזכור, באל-ג'זירה דיווחו כי למעלה מ-100 פלסטינים נהרגו ויותר מ-200 נוספים נפצעו סמוך לכיכר נבולסי בצפון רצועת עזה, זאת לאחר שכוחות צה"ל הפציצו אזרחים שהמתינו לקבלת סיוע. משרד הבריאות הפלסטיני טען כי באירוע נהרגו 104 פלסטינים. 

שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, גינה את האירוע החריג. "אנחנו מגנים את הפגיעה הישראלית הבלתי אנושית באזרחים פלסטינים בכיכר נבולסי", אמר.