יצחק צייגר ז"ל ואוריה הרטום ז"ל נרצחו הערב (חמישי) בפיגוע ירי שאירע בכביש 60 בכניסה לתחנת הדלק בעלי. את הפיגוע ביצע מחבל שהגיע לזירה כשהוא חמוש בנשק מסוג M-16, וחוסל על ידי אזרח ששהה באזור וחתר למגע. כוחות רבים של צה"ל ערכו סריקות ושללו המצאותם של חשודים נוספים.

פראמדיק מד"א שמואל ריינוס וחובש בכיר במד"א אברהם אפלבאום סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בתחנת הדלק רכב שבתוכו ישב פצוע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ובסמוך שכב על הכביש גבר נוסף שגם הוא היה מחוסר הכרה עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעות היו אנושות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם".

הפיגוע ירי בעלי (צילום: דוברות מד''א)
הפיגוע ירי בעלי (צילום: דוברות מד''א)

מהמועצה האזורית בנימין נמסר שצייגר, תושב שבי שומרון, הוא אב לשלושה בנים וסב לשני נכדים, שהתנדב לאורך שנים בארגוני ההצלה והחירום וסייע במסירות לכל נצרך. "המחבל הפתיע אותו וירה בו בשעה שתידלק בתחנת הדלק. יצחק הספיק לשלוף את האקדח כדי להשיב אש אך נהרג מאש המחבל", נאמר בהודעת המועצה.

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, חברו של צייגר ספד לו: "יצחק היה חבר טוב וקרוב. אני מכיר היטב למעלה מ-20 שנה. איש חסד מהשורה הראשונה, אדם נעים הליכות שגידל משפחה לתפארת. איש ארץ ישראל ותורת ישראל שחי כך ונהרג כך על קידוש ה' תוך שהוא אוחז בנשק כדי להדוף את בן הבליעל. יצחק, אנחנו נמשיך בדרכך וננצח את הרשע הזה. נעמיק כאן שורשים ונכה באוייבנו".

מארגון זק"א נמסר: בלב קרוע אנו מודיעים על הירצחו של חברנו היקר הקדוש הרב יצחק צייגר הי"ד בפיגוע הנורא היום בתחנת הדלק בעלי על ידי מרצחים בני עוולה. איש חסד של אמת בכל ליבו ומאודו, מוותיקי המתנדבים בזק"א מחוז שי שמסר נפש למען כבוד המת והקדיש ימים ולילות להביא כל יהודי לקבר ישראל".

 יצחק צייגר ז''ל (צילום: דוברות זק''א)
יצחק צייגר ז''ל (צילום: דוברות זק''א)

הרטום ז"ל בן ה-16.5 תושב היישוב דולב בבנימין, תלמיד הישיבה התיכונית בשומריה. הותיר אחריו הורים ו-5 אחים. הוריו גדי ונעמה: "אוריה נער טהור וישר דרך. זכינו לגדל נער צדיק וקדוש". ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ: "אוריה, נער צעיר ורך בשנים נרצח רק בשל היותו יהודי שחי בארץ ישראל. דמו של אוריה שנשפך היום לא יהיה לשווא - נתגבר ונעמיק שורשים למענו. אנו מצפים שההנגה והצבא יכו באוייב האכזר וסביבתו עד השמדתם. בנימין כולה עוטפת את המשפחה היקרה בשעה קשה זו ומחזקת את קהילת דולב".

יוסי דגן, יו"ר המועצה האזורית שומרון: "אנחנו רואים את הרצחנות של חמאס והרשות הפלסטינית. חלק גדול מהפיגועים גם לפני וגם אחרי ה-7 באוקטובר, אחוזים גבוהים מהם מהמנגנונים הפלסטינים". אריאל אלמליך, יו"ר היישוב עלי, שוחח עם 103FM ומסר: "הצבא מאבטח שם כמעט כל שעות הפעילות של התחנה של החומוס, באופן רציף. כן לאחרונה היה ככה יותר מרווח בסיפור הזה, נקודתית לאירוע אני עוד לא יודע, לא תחקרנו. אני יודע שהמחבל נהרג מאוד מהר על ידי אחד האזרחים שהיה שם בתחנה".

אלמליך נשאל האם בזמן הפיגוע שהו חיילים באזור, והשיב: "כן, היו שם לאחרונה לסירוגין יותר, אבל הנוכחות הייתה מורגשת. אני כן יודע שכן שמו כוח ספציפי שנמצא קרוב מאוד לתחנה כל היום, לא תמיד בתוך התחנה אבל במרחק של 600 מטרים. אנחנו שמענו את קולות הירי, דקה אחר כך שמענו את כל הסירנות, אני יודע שהגיעו כבר כוחות".

נטרול המחבל בעלי (צילום: מצלמות אבטחה)
נטרול המחבל בעלי (צילום: מצלמות אבטחה)

כזכור, בחודש יוני 2023, ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע שאירע באותה תחנת הדלק. המחבלים ירו למוות באותו הפיגוע בשלושה סועדים - אלישע אנטמן ז"ל (18) מעלי, נחמן שמואל מורדוף (17) מאחיה והראל מסעוד (21) מיד בנימין - ולאחר מכן רצחו את עופר פיירמן (64), גם הוא מעלי, שתדלק בתחנה.