שני ישראלים נרצחו בפיגוע ירי מוקדם יותר היום (חמישי) בתחנת הדלק בכניסה ליישוב עלי. המחבל חוסל על ידי אביעד גזבר, הבעלים של מסעדת ''חומוס אליהו'' בתחנת הדלק שליד עלי. גזבר הוא חייל מילואים שלחם בח'אן יונס ונמצא בימים אלו בחופשת ריענון.

בריאיון ל"רשת ב" אמר גזבר כי "המחבלים שנמצאים בעזה זה אותם מחבלים שנמצאים פה. אנחנו מועצה חזקה, 70% מגויסים. כל הגברים הלכו להילחם. צריך להעמיד את הצבא פה, להרים את הראש ולהפסיק להיות ילדי כאפות". כמו כן, שחזר את הפיגוע וסיפר כי "שמעתי יריות, הבנתי שזה פיגוע. ירי כדי שהמחבל יבין שאני פה, סימנתי לו. הוא ראה אותי והסתער לכיווני, תפסתי מקום ויריתי בו. בהמשך, עשינו סריקות לראות שאין עוד מחבלים".

יוסי דגן, יו"ר המועצה האזורית שומרון: "אנחנו רואים את הרצחנות של חמאס והרשות הפלסטינית. חלק גדול מהפיגועים גם לפני וגם אחרי ה-7 באוקטובר, אחוזים גבוהים מהם מהמנגנונים הפלסטינים". אריאל אלמליך, יו"ר היישוב עלי, שוחח עם 103FM ומסר: "הצבא מאבטח שם כמעט כל שעות הפעילות של התחנה של החומוס, באופן רציף. כן לאחרונה היה ככה יותר מרווח בסיפור הזה, נקודתית לאירוע אני עוד לא יודע, לא תחקרנו. אני יודע שהמחבל נהרג מאוד מהר על ידי אחד האזרחים שהיה שם בתחנה".

אלמליך נשאל האם בזמן הפיגוע שהו חיילים באזור, והשיב: "כן, היו שם לאחרונה לסירוגין יותר, אבל הנוכחות הייתה מורגשת. אני כן יודע שכן שמו כוח ספציפי שנמצא קרוב מאוד לתחנה כל היום, לא תמיד בתוך התחנה אבל במרחק של 600 מטרים. אנחנו שמענו את קולות הירי, דקה אחר כך שמענו את כל הסירנות, אני יודע שהגיעו כבר כוחות".