דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, התייחס הערב (חמישי), לתקרית בצפון הרצועה בה נהרגו למעלה מ-100 איש. "המשאיות הגיעו מרפיח, נבדקו בדיקה איכותית בכרם שלום ונכנסו לרצועה סמוך לים. לאחר כ-400 מטרים נעצרו המשאיות כתוצאה מההמון. ניתן לראות בתיעוד כיצד הטנקים עוברים סמוך להמון ולא יורים בו", אמר בפתח דבריו.

"אנחנו פועלים בהתאים להחלטת הדרג המדיני ומכניסים סיוע הומניטרי לרצועה שיאפשר את המשך הלחימה. זאת הפעם הראשונה שיש תקרית מהסוג הזה", הוסיף וסיפר על תקרית חריגה במהלכה פרצו אזרחים ישראלים את מעבר ארז ונכנסו לרצועת עזה. "חלקם התבטאו באופן חמור כאשר הם מקללים את לוחמי צהל. אנחנו מגנים כל פעילות פלילית", אמר. 

כמו כן, התייחס גם למתיחות הביטחונית בצפון ואמר כי "בחודש האחרון חיסלנו יותר מ-60 מחבלים של חיזבאללה ומתחילת המלחמה 220.  השבוע תקפנו מתחמים של מערך ההגנה האווירי של חיזבאללה בעומק לבנון. זהו מערך שחיזבאללה השקיע בו כסף רב. חיל האוויר הוכיח פעם אחר פעם כי אין מקום שנרצה לתקוף בו ולא נעשה את זה".

תקיפה ליד בעלבכ בעומק לבנון (צילום: דובר צה"ל)

"כוחות צהל פרוסים לאורך הגבול ותוקפים את חיזבאללה. אנחנו נמשיך לעדכן אתכם בכל התפתחות. בשלב זה אין שינוי בעורף ואני מבקש לא להעביר שמועות ולהיצמד להנחיות הרשמיות. אנחנו מתכוננים לתרחישים ביניהם גם מלחמה אם נידרש. משימתנו אחת - להרחיק את חיזבאללה מהגבול לאפשר תנאים ביטחוניים שישיבו לביתם", הדגיש בסוף דבריו.