כוחות הביטחון עצרו בעזה בכיר במחלקת הביטחון והאבטחה של חמאס ברצועה, כך דווח הערב (חמישי) בכאן חדשות. על פי הדיווח של העיתונאי, איתי בלומנטל, המעצר היה לפני מספר חודשים, אולם כעת ניתן לדווח על המעצר שנחשב לדרמטי שכן מדובר במי שהיה אחראי מטעם ארגון הטרור על אבטחת בכיריו, בעיקר מהדרג המדיני שבראשו עומד יחיא סינואר.

״אל תדאגו״: סינוואר בטוח - זה הקלף שלו לניצחון על ישראל וזה לא החטופים
המלכודת שמכין סינוואר לישראל אם העסקה לא תצא לפועל

עוד דווח כי בחקירות הוא סיפק מידע על התנהלות בכירי חמאס בעזה וגם דברים שאליהם נחשף בזמן עבודתו בימים שקדמו למתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר ובימי תחילת המלחמה- עד שנעצר. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ישראל מעריכה, בהסכמת גורמים אמריקאים, כי סינוואר מסתתר עדיין במנהרות שמתחת לח'אן יונס בדרום רצועת עזה, כך דיווח העיתון "וושינגטון פוסט" מוקדם יותר השבוע. גורמי מודיעין ישראליים ואמריקאים אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי אתגר סבוך עוד יותר מאשר חשיפת מקום מחבואו של סינוואר הוא לכידתו וחיסולו באופן שלדבריהם יסכן את שלום החטופים שמוחזקים לפי ההערכות בסמוך אליו. הבעיה, כך אמר גורם ישראלי בכיר, היא כיצד לבצע זאת מבלי לסכן את חיי החטופים. 

עוד דווח על תרומה אמריקאית במצוד אחר סינוואר. גורמים שמעורים בפרטים אמרו לעיתון כי אנליסטים במודיעין האמריקאי מסייעים לישראל בחלק מתהליך מיפוי המנהרות של חמאס, זאת באמצעות "טכנולוגיות ניתוח רבות-עוצמה" שמשלבות רסיסי מידע שונים.  

כזכור, בהנהגת חמאס כבר נערכו ליום שאחראי ועל פי דיווח בכאן חדשות, ההנהגה מייעדת את ידי ימינו של סינוואר, רווחי מושתהא, למחליפו. במערכת הביטחון רווחה עד לאחרונה כי מושתהא חוסל יחד עם מח"ט צפון הרצועה אחמד ע'נדור, אולם על פי הדיווח בכאן 11, מושתהא הסתתר באותו זמן בשכונת היוקרה א-רימאל שבמערב העיר עזה ומאז חי בפרופיל נמוך. 

רווחי מושתהא (בתכלת) לצד ח'ליל אל-חיה (צילום: SAID KHATIB/AFP via Getty Images)
רווחי מושתהא (בתכלת) לצד ח'ליל אל-חיה (צילום: SAID KHATIB/AFP via Getty Images)

מושתהא בן ה-65, חבר הלשכה המדינית של הארגון בעזה וממייסדי הזרוע הצבאית, נולד בשג'אעייה ונחשב לאדם הקרוב ביותר לסינוואר עמו הקים את "מונזמת אל-ג'האד ואל-דעווה" (ארגון ביטחון הפנים של חמאס).  בשנת 1988 הוא נעצר, הועמד לדין, הורשע ברצח עזתים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל ונכלא. בתקופת מעצרו בישראל, ישב באותו תא עם סינוואר ואף שוחרר עמו באותו יום בעסקת שליט ומאז הוא נחשב ליד ימינו ושליחו. ב-2012  נבחר לכהן כחבר הלשכה המדינית של חמאס וכשלוש שנים לאחר מכן, שמו לרשימת הטרוריסטים העולמיים המבוקשים של מחלקת המדינה האמריקאית.