הותר לפרסום: סמל דולב מלכה, סמל אפיק טרי וסמל ינון יצחק, לוחמים בגדוד 450 של חטיבת ביסל״ח ששירתו בחטיבת כפיר, נפלו אתמול בקרב ברצועת עזה. 

מתחקיר ראשוני עולה כי האירוע שהתרחש באזור מזרח ח'אן יונס, זמן קצר לאחר שחטיבת ביסל״ח הגיעה לגזרה והחלה בהתקפה בה. מדובר על צוות הקרב הגדודי 75, שמשימתו הייתה לאבטח את הציר הלוגיסטי שדרכו נכנסות השיירות לחאן יונס, ולהוציא משם התקפות למרחב העבסאנים.

הכוח פשט על מבנים ששולטים על הציר הלוגיסטי - כדי להסיר מהם איום. פלוגת חי״ר נכנסה למבנה דו-קומתי, שהיה ממולכד. הכוח שנכנס רגלית לסריקות בתוך המבנה, וכוח נוסף שאבטח את הסריקות מבחוץ - עלו על שני מטענים שונים - בתוך המבנה ובסמוך אליו. בפיצוץ בתוך המבנה גם היה אירוע של שני לכודים, והוקפץ לשם כוח חילוץ של יחידה 669. מפקד אוגדה 98, תא״ל דן גולדפוס, הגיע אתמול לזירת האירוע כדי לתחקר אותו ואת ההיבטים השונים באירוע. 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר ואמר כי "האירוע התרחש בסריקות לתשתיות טרור ובמהלכו התפוצצו שני מטענים. אלו קילומטרים בודדים מישובי הדרום מהם יצאו מחבלים שביצעו את הטבח בעוטף עזה. מחירי המלחמה כואבים וכבדים".

מהמועצה המקומית מצפה רמון, בה התגורר סמל יצחק ז"ל, נמסר כי הלוויתו תערך הערב (שבת) בחצות בהר הרצל. ראש העיר, אליה וינטר, ספד לו: "בן מצפה רמון נפל על קידוש השם בקרב להגנת העם והארץ. ינון היה ילד אהוב על כל תושבי מצפה רמון והיה דמות מחברת בין כל בני הנוער מכל האוכלוסיות במצפה רמון. ינון מצטרף לעידו הרוש אשר נפל בקרב גיבורים ביום 7.10. מיטב בניה ובנותיה של מצפה רמון נלחמים בשעה זו ומחרפים נפשם בלחימה בצפון ובדרום הארץ. מצפה רמון תמשיך ללוות את משפחת יצחק האהובה ואת חבריו".

ראש מועצת שלומי גבי נעמן, ספד לבן היישוב דולב מלכה ז"ל: "אין מילים לנחמה, נותר לנו רק לחבק את ההורים והמשפחה היקרה - שאיבדה את בנם היקר והגיבור במלחמה על קיומנו. במלחמה המוצדקת ביותר, יותר מאי פעם.  החיילים הצעירים הללו - כולם גיבורים וכאיש אחד, יצאו למלחמה עד לנצחון מוחלט כי אין לנו ארץ אחרת. קהילת שלומי כולה מחבקת את המשפחה האבלה ותמשיך ללוותה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "סמל דולב מלכה משלומי הי"ד. סמל אפיק טרי מרחובות הי"ד. סמל ינון יצחק ממצפה רמון הי"ד. נפלו בקרבות בעזה במלחמה על הבית. שולח תנחומים וחיבוק ענק למשפחות ולחברים, ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד: "אסון גדול אתמול ברצועת עזה, שלושה לוחמים נפלו בקרב, סמל דולב מלכה, סמל אפיק טרי, סמל ינון יצחק, יהי זכרם ברוך, ו-14 לוחמים נפצעו. כאב וצער גדולים, גיבורים שהלכו בטרם עת. ‏אני משתתף בצער המשפחות בשעתן הקשה, ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

אופיר, דודו של סמל אפיק טרי ז"ל, כתב: "אחיין שלי דם שלי .לב של המשפחה. נפלת על קדושת ארץ הקודש לחמת בגבורה זכית לשמור שבת קודש. הלכת לעולם האמת זך וטהור. אנחנו כל המשפחה המורחבת והגדולה בוכים על לכתך. אלוקים הגדול ישמור אותך תחת כסא הכבוד שלו. אפיק טרי (גהלי), אוהבים אותך".

השר אופיר אקוניס: "אופיר אקוניס: יפי הבלורית והתואר שלנו -  אפיק טרי, ינון יצחק, דולב מלכה. ילדים צעירים ואמיצים שנפלו על הגנת המולדת. יגון עמוק ושברון לב שלא פוסחים על ישראלי אחד. השם יקום דמם".

בנוסף, מפקד מחלקה וארבעה לוחמים מגדוד 450, נפצעו באורח קשה בקרב בדרום הרצועה, במהלכה נפצעו עוד תשעה לוחמים נוספים באורחים שונים. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.