ארגון הטרור חמאס טען בפני המתווכים בעסקת החטופים, כי המועד האחרון מבחינתו לביצוע עסקה מסוג זה הוא תחילת הרמדאן, ב-11 במרץ. משלחת חמאס הכוללת את חליל אל-חיה, סגן ראש התנועה בעזה, הגיעה לקהיר ודנה במגעים לעסקה אך העבירה לקטאר תשובה שלא מקובלת על ישראל. לא התקבלה רשימה של חטופים חיים, לא נתנו תשובה קונקרטית לגבי היחס שבין מספר ופרופיל המחבלים שישוחררו תמורת כל חטוף. לאחר שבישראל התעדכנו בתשובה של חמאס, הוחלט שלא לשלוח משלחת ישראלית להמשך השיחות בקהיר.

חוסר אמון: המסר הברור שהעבירה וושינגטון לנתניהו וממשלתו
חגורת האש מתרחבת: צה"ל בתקיפה עוצמתית בחאן יונס

על פי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקאים, העסקה מבוססת על הצעת ארה"ב להפסקת אש בת שישה שבועות שעליה הסכימה ישראל בשיחות בפריז בסוף פברואר. חמאס עדיין לא סיפק כאמור תגובה רשמית לעסקה זו. בכיר ישראלי אמר ל-NBC אודות שני דברים מהותיים שבחמאס חייבים להשיב עליהם כדי להתקדם, רשימה של חטופים שנותרו בחיים, וכן תשובה לגבי מספר האסירים שישוחררו בתמורה לכל חטוף.

כמו כן, בחמאס התייחסו למידע בנוגע לחטופים, ואמרו כי לא יימסרו פרטים אודות גורלם "ללא מחיר גדול". זאת, לאחר שישראל הודיעה אתמול כי לא תקיים סבב נוסף של שיחות ללא שארגון הטרור יציג את רשימת החטופים שנמצאים בין החיים. בכיר חמאס אוסאמה חמדאן התייחס למגעים, ואמר כי הופתע מכך שהמשלחת הישראלית תיקח גם היא חלק בשיחות בקהיר. "היום ומחר יש סבב של שיחות בקהיר", ציין וטען כי ארגון הטרור מעוניין להגיע לעסקה. 

תיעוד של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, צה"ל תקף הלילה (בין שבת לראשון) את אזור קארארה שחלקו שטח חקלאי רווי במערך תת קרקעי ו'מדינת חמד', שכונה שנבנתה במימון אמיר קטאר ובמרביתה התגוררו פעילים ובכירים מתנועת חמאס. במהלך הלילה נשמעה אזעקת צבע אדום ביישוב כיסופים שבעוטף עזה. 

לוחמי עוצבת הקומנדו ממשיכים בלחימה מערב ח'אן יונס ובימים האחרונים חיסלו עשרות מחבלים בפשיטות על תשתיות טרור, בהתאם למודיעין ייעודי. כמו כן, לוחמי יחידת אגוז פשטו על מתחם שמשויך ליחיא סינוואר בו אותר נשק מסוג קלאצ’ניקוב שהוחבא במבנה. בנוסף, הלוחמים פשטו על מתחם נוסף בו נמצא ציוד צבאי רב, מדי חמאס, וסטים, תת-מקלעים, משקפת, מדים, ווסט, מחשב נייד ותחמושת. 

בשבועות האחרונים, לוחמי בית הספר לקומנדו ומפקדיו הצטרפו ללחימה של העוצבה וחטיבות נוספות בחאן יונס. הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים וביצעו פשיטות ממוקדות על תשתיות טרור בהם אותרו מרגמות, ציוד לחימה של מחבלים, נשקים ורימונים.