אלוף (במיל') עמוס גלעד התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM, התייחס לנסיעת השר בני גנץ לארצות הברית, וביקר את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "השאלה החשובה היא באיזה מצב אנחנו נמצאים היום. אנחנו נמצאים בהתנגשות בין שתי אסטרטגיות", ציין.

חוסר אמון: המסר הברור שהעבירה וושינגטון לנתניהו וממשלתו
חמאס מגיב לדרישת ישראל וטוען: זה התאריך האחרון למשא ומתן

עוד הוסיף: "אסטרטגיה שמוביל ראש הממשלה, כפי שביטא אותה במסמך שטחי לחלוטין שאין בו שום בשורה. אם לא תהיה לנו אסטרטגיית יציאה מעזה, אנחנו ניקלע לשם, כמו שכתוב במסמך הזה, לשלטון ישיר. אין לנו יכולת לשלוט ישירות בעזה, זה יהיה אזור אסון של חמולות, כנופיות, אולי גם חמאס ברקע, מצוקה כלכלית, רעב, הוקעתנו בעולם והכי חשוב זה שנוצרים סדקים בינינו לבין ארה"ב. זה הדבר בחמור ביותר". 

כמו כן, התייחס לסוגיה האיראנית: "ראש הממשלה אמר, הצהיר ונשבע שהאיום האיראני הגרעיני לא יקרום עור וגידים. איראן הפכה להיות מדינה סף גרעינית, זה הרבה יותר חמור מהדברים שאנחנו מתעסקים איתם היום ועוד לא הגענו לעימות עם חיזבאללה בצפון. האמריקנים מציעים לנו ציר אסטרטגי שכל מה שאנחנו צריכים להסכים זה לאיזו נוסחה של מדינה פלסטינית משודרגת".

תיעוד מפעילות כוחות גבעתי (צילום :דובר צה"ל)

עוד טען כי קיימת סכנה לפגיעה ביחסים עם מצרים: "אנחנו עלולים להפסיד את האופציה לשיקום עזה. בלי שיקום עזה, לא נשלוט בעזה, זה יהיה אסון, ואם פלסטינים יידחפו למצרים, אז יכול להיות שגם הסכם השלום. אתה לא יכול לא לגבש אסטרטגיית יציאה כשארה"ב מציעה אסטרטגיית יציאה ועוד מצניחה לך אספקה לתוך עזה, בלי תיאום איתך, רק בתיאום עם הירדנים".