אל"צ (מיל') קובי מרום התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM, והתייחס לחזית הצפונית. "אני לא בטוח שאנחנו הולכים למלחמה כוללת", ציין. 

רק דיבורים? "שהאמריקאים ייקחו על עצמם את האחריות על הרצועה"
בסיס איראני בים האדום? בטהרן פועלים להדק את הטבעת סביב ישראל

מרום הציג את המצב שבו נמצא כיום ארגון הטרור בלבנון: "אני חושב שיש מערכת אדירה של לחצים על חיזבאללה, אנחנו שומעים קולות בלבנון בסוף השבוע הזה שלא שמענו. עאון שהיה נשיא לבנון, שהוא שותף שנים רבות של חיזבאללה, יוצא נגדה. גורמים נוצרים שתומכים בחיזבאללה בשנים האחרונות, אומרים לחיזבאללה - עד כאן".

הוא טען כי האיראנים לא מעוניינים בהרחבה של המלחמה בחזית הזו: "צריך לזכור עוד דבר, אני חושב שהאיראנים מבינים שהם נתנו את חלקם מהצד הצפוני וכל העצמה של מלחמה תפגע באינטרס הלאומי האיראני, זאת אומרת, תפגע בנכסים שיש לאיראן בלבנון, לכן המשך הלחימה במקביל למשא ומתן, יכול להיות שזה ייצור אפשרות סבירה להסכם". 

תיעוד מפעילות כוחות גבעתי (צילום :דובר צה"ל)

"האם זה הסכם טוב, אופטימלי? לא, מי יאכוף אותו? יש הרבה מאוד שאלות. צריך להיות ברור לכולנו שמי שיוכל לאכוף אותו זה צה"ל. ישראל תהיה חייבת לשמור על יכולת הפעלת כוח מול הפרות שיהיו כדי להבהיר שישראל של אחרי 7 באוקטובר היא אחרת, היא לא מכילה, היא לא קונה שקט בכל מחיר אלא מוכנה להילחם ולקחת סיכונים. לכן ההחלטה השבוע בהחלט תשפיע על סדר העדיפויות והעתקת המאמץ של צה"ל צפונה", הוסיף. 

כמו כן, ביקר בחריפות את התנהלות הקבינט במלחמה: "אני חושב שכמעט חמישה חודשים אחרי תחילת המלחמה, אנחנו בצומת של הכרעות בכל הזירות ואני רואה קבינט שמגמגם, גורר רגליים, לא מקבל החלטות משיקולים של שרידות הממשלה. בעיניי, זה פוגע באינטרסים הביטחוניים של ישראל, זה לא מאפשר לצה"ל למנף את ההישגים האדירים שלו בשדה הקרב, זה יוצר משבר עם ארה"ב גם בסוגיה של היום שאחרי, ראינו את האירוע החמור ביום חמישי, זה מחייב החלטות והכרעות בנושא הרגעת איו"ש לפני אינתיפאדה ערב הרמדאן, וגם לגבי הצפון. אני חושב שזו הבעיה המרכזית שצריך לשים עליה את הדגש, קבינט מלחמה שלא מקבל החלטות ולא בכדי התחושה בציבור שהעסק תקוע".