מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נפגשו הלילה (בין ראשון לשני) כדי לגבש הצעה למתווה העלייה להר הבית בתקופת הרמדאן - שתחל בשבוע הבא.

בן גביר לוחץ, בשב"כ מסרבים: מחלוקת עזה בצמרת הביטחון על הר הבית ברמדאן
בן גביר תקף: "ראש השב"כ מעניק מחוות למרצחים"; גורם ביטחוני: "יש מצוקת מקום"

אלו, נפגשו לפני הדיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהסתמך על תוכניתו של מפקד מחוז ירושלים. בנוסף, יבוצע איסוף מידע מודיעיני באשר למיפוי הגילאים של העולים להר בקרב אוכלוסיות ערביי ישראל, ותבוצע מניעת עלייה להר מצד הפלסטיניים או כאלה שסומנו על ידי כוחות הביטחון כמי שיש להם מעורבות בהסתה ובתמיכה בטרור.

גורמים המעורים בפרטים מציינים ל"מעריב" כי "המפכ"ל שכהונתו הוארכה עד ליוני לא ינסה לסתור את עמדתו של השר לביטחון לאומי שהתבטא בפומבי". כוחות משטרה ומג"ב ייפרסו בעיקר באזור הכותל, הר הבית, העיר העתיקה.

איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)
איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)

בקרב כוחות הביטחון סבורים כי הגבלת הכניסה להר הבית בתקופה זאת עלולה לעורר הסלמה אולם במשטרה ובמשרד לביטחון לאומי עומדים על כך שתתבצע הגבלת גיל. ייתכן, שגם במשטרה רוצים הגבלת גילאים אלא שנוכח המידע המודיעיני לא מן הנמנע שמדובר כגורם לבעייתיות. ההחלטה תתקבל הלילה ולאחריה היא תובא מחר לאישור ראש הממשלה שכבר קיבל את עמדת המשטרה במסגרת דיון הקבינט הביטחוני. 

במשטרה לא יאפשרו הכנסה של אמצעים פרובוקטיביים או כאלה שיש בהם כדי להוביל להמרדה והסתה, ובכל מקרה יקיימו שיחות עם המואזינים וראשי הדת כדי למנוע השמעת דברי הסתה ותמיכה בטרור, ומהמשטרה נמסר: "המשטרה תגלה אפס סובלנות כנגד הפרות סדר או ניסיונות לפגוע במרקם השקט של הביקורים בשטח ההר".