מספר מועמדות לשירות בצה"ל שלחו מכתב באמצעות עורך דינן עמיחי ויינברגר, אל הרמטכ"ל הרצי הלוי. במכתב ביקשו המועמדות להתנדב ולשרת כלוחמות בחטיבות החי"ר: גולני, צנחנים, גבעתי ונח"ל.

"כידוע בעקבות מלחמת חרבות ברזל התחדדה ההבנה כי קיים מחסור חמור בכח אדם לוחם", נכתב לרמטכ"ל, "אלא, שבעוד שגיוס האוכלוסייה החרדית נדחה לאור אי רצונם להתגייס, גיוס של נשים, המהוות 51% מהאוכלוסייה, ליחידות הלוחמות נדחה חרף רצונן לשרת את מדינתן ובמקומות הלוחמה של חטיבות החי"ר המתמרן ספציפית".

יתרה מזו, במהלך מלחמת חרבות ברזל, המעשים דיברו, כאשר נשים הוכיחו ומוכיחות יום יום עצמן כלוחמות ללא חת ומורא, מלאות עוז, גבורה ויכולות פיזיות ומנטאליות מרשימות במהלך המלחמה", הוסיפו, "נראה על כן כי בשלה העת לאפשר בפני נשים את האפשרות לשרת בחטיבות החי"ר תוך הסרת ההפליה ושינוי הקונספציה שהייתה עד היום ואשר עדיין ננקטת בצה"ל כיום". 

כמו כן נכתב כי "לאור האמור, הנכם נדרשים להודיע ללא דיחוי כי הנכם מאפשרים למרשותנו לשרת בתפקיד לוחמות ביחידות השדה. במידה ולא תעשו כן, תאלצו את מרשותנו לפעול בהליכים משפטיים ובכלל זאת להגיש עתירה, במסגרתה תדרושנה מרשותנו את התערבותו של בית המשפט בעניינים אלו".