מתיעוד חדש שפורסם היום (שני) ברשתות הערביות נראים מספר מחבלים עצורים בשכונת היוקרה חמד שברצועת עזה, כאשר כולם כפותים בתוך בריכת שחייה ריקה ולידם לוחמי צה"ל. למעשה, מדובר במבצע של כוחות אוגדה 98 העונה לשם 'כתר המערב', מבצע זה מצטרף לרצף המבצעים שמובילה האוגדה בח'אן יונס. 

ישראל זיו מטיל פצצה: "המלחמה הסתיימה כבר לפני חודשיים"
לקראת רמדאן רותח: השיטה נחשפת - כך חמאס יבעיר את השטח

הכוחות הגיעו בחשאיות במהלך הלילה וכיתרו את שכונת 'חמד' שבמערב ח'אן יונס. בשכונה תשתיות טרור רבות ועל פי הערכה מודיעינית מחבלים שנמלטו מזירות הקרב בחאן יונס אשר מסתתרים בה. צוותי הקרב של גבעתי וחטיבת השריון 7 כיתרו את השכונה, ולוחמי הקומנדו פשטו בצורה רגלית במהלך הלילה על תשתיות טרור של חמאס בשכונה. ביניהן: מחסני אמצעי לחימה, דירות מסתור ותשתיות שמשמשות בכירים בחמאס.

שכונת חמד ברצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)
שכונת חמד ברצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)

ההתקפה האוגדתית החלה במטס תקיפות במהלכו הותקפו עשרות מטרות מהאוויר ומהקרקע בסיוע אווירי שוטף. במרחב הוקם ציר פינוי הומניטרי דרכו מתאפשרת יציאה של אזרחים למחסות.

הכוחות מונעים יציאה של מחבלים מהשכונה ועד כה נעצרו עשרות מחבלים שניסו להימלט, המחבלים נחקרים על ידי הכוחות ומוסרים מידע חשוב להמשך הלחימה.

פעילות כוחות צה"ל בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, לוחמי צוות קרב של חטיבת הנח"ל חיסלו 15 מחבלים במהלך היממה האחרונה, בירי צלפים, כלי טיס, ובסיוע טנקים. באחת מההיתקלויות, הלוחמים זיהו חוליית מחבלים נכנסים למתחם צבאי של החמאס. כלי טיס תקף וחיסל את המחבלים.