בכאן 11 דווח היום (שני) כי מפקדת מחלקת תצפיתניות בצפון אמרה לחיילות כי בתרחיש של חדירת מחבלים לבסיס עליהן "לבוא לקחת ממנה מפתח ולנעול את עצמן בחדרים". 

החשיפה של אבי התצפיתנית: הפרט הדרמטי שצה"ל הסתיר שלושה ימים לפני הטבח
בריכת השחייה הפכה למתקן מעצר: המחבלים נעצרו בשכונת היוקרה בעזה | צפו

כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

על פי הדיווח, הורי החיילות שהציגו את התרחיש בפני המפקדת אמרו כי בבסיס בו הן משרתות דלתות החדרים עשויות עץ ושבחדרים אין מיגון. לאחר מכן, החיילות הציגו תרחיש נוסף בו שאלו מה עליהן לעשות במצב מלחמה בו מטחי טילים רציפים נורים על הבסיס. על כך ענתה המפקדת כי יהיה עליהן "לעלות על אוטובוס שימתין להם בשער כדי לקחת אותן מהבסיס, או שיפנו אותן ברגל".

אימא של אחת התצפיתניות המשרתת בבסיס: "מדובר בסכנה יום-יומית, הבנות נמצאות במקום לא מוגן. חיילת אמרה שהמגורים שלהן לא ממוגנים, החמ''ל לא ממוגן והדלתות לא יכולות להינעל מבפנים. המנעולים היו אמורים להיות מתוקנים לפני חמישה חודשים, וצה''ל לא הצליח לתקן מנעול. הן צריכות לרוץ מהמגורים לחמ''ל וזה זמן שלא מספיק וכבר קרו דברים בעבר. החיילות מרגישות לא מוגנות מקבלות את המסרים כמו שהיה בנחל עוז".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חיילי צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
חיילי צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל ער לתחושות התצפיתניות והוריהן, ועומד לרשותן על מנת לספק את המעטפת הטובה ביותר כדי לבצע את תפקידן במקצועיות לצד שמירה על ביטחונן. מגורי התצפיתניות בבסיס ערער נגישים למרחב מוגן, בהתאם לזמן ההתמגנות המוגדר במרחב. האירועים שצוינו מטופלים בציר הפיקודי ומתקיימות שיחות בנושא. הנהלים חודדו והפערים יתוקנו בהקדם".