בעקבות המגעים לעסקת חטופים ווהיציאה של חלק מכוחות צה"ל מרצועת עזה בתקופה האחרונה, יצאנו לשאול את תושבי הדרום בנושא ושאלנו מה דעתם על כך. 

מרד הורי התצפיתניות בצפון: התשובה של המפקדים שהותירו אותן בהלם מוחלט
מומחה מצרי לביטחון מאשים את נתניהו: "מחפש תירוצים להכשיל את עסקת החטופים"

רון וקנין תושב באר שבע: "בשבועות האחרונים אנחנו רואים שצה"ל נעצר, פשוט לא מתקדם לשום מקום, מדי פעם שומעים על תקיפה באזור כזה או אחר אבל הכוחות שברצועה תקועים, וזה כי המנהיגים שלנו פשוט חזרו ל-6.10, אומנם אנחנו אגרסיביים יותר ומנהלים מו"מ כיאה למדינה שנמצאת במזרח התיכון, אבל מה עם ההכרעה? למה לסכן את הלוחמים? אני חושב שהגיע הזמן שרפיח תרגיש את היכולות של צה"ל, במקום לחכות לתשובות של סינוואר לתת לו להמתין לחכות להחלטות של ישראל".

כוחות צה''ל ברצועת עזה  (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

יוני יהב מאשקלון אמר: "חיילים רבים שאני מכיר ועושה למענם ערבי על האש טוענים שמונעים מאיתם לעשות את העבודה שהם יכולים ורוצים לעשות וטוענים שהזוי שהם אמורים לחכות לתשובות מאחד שטבח בנו. תנו לנו לעבוד תנו לנו לנצח כמו שאנחנו יודעים".

דניאל קרקוזוב, תושב אשדוד: "צריך להיות עיוור כדי לפספס שמדינת ישראל מתנהלת על פי ראש החמאס סינוואר. לא הגיוני בשום צורה שחיילי צה״ל נמצאים בתוך רצועת תוך סיכון גבוה של החיים שלהם והם יצטרכו לחכות לתשובת סינוואר כדי לדעת אם יכולים להמשיך להתקדם בפעילות הקרקעית? כדי שיוכלו לדעת אם אפשר ״להמשיך״ להגן על אזרחי מדינת ישראל?. סינוואר לא מחכה לתשובות ישראל וממשיך לפגוע בחיילי צה״ל ולירות לשטח מדינת ישראל, אז למה שישראל תחכה? חיי החיילים שלנו צריכים להיות בראש בסדר העדיפויות, ולא על פי תשובות סינוואר".