על רקע ירי הנ"ט לצפון: השליח המיוחד של ארה"ב עמוס הוכשטיין אמר היום (שני) בעת ביקורו בביירות כי "לא נכיל מלחמה בגבול הדרומי של לבנון". הוא הוסיף כי שביתת נשק בעזה, לא בהכרח תביא להפסקת אש גם בלבנון. הוכשטיין ביקר בביירות היום כחלק מהמאמץ הדיפלומטי של ארה"ב לעצור את חילופי האש והמלחמה בין חיזבאללה וישראל.

הורים מהצפון טוענים: ״ילדינו מופקרים ולא מקבלים שירותי חינוך כראוי״
הווטרינרים שנשארו עם בע"ח והזוג שחגג מול ענני עשן: מיהם "המפונים" שלא התפנו?

מוקדם יותר היום, בטיל נ"ט שנורה לעבר מושב מרגליות, נהרג אדם ונפצעו שבעה נוספים. כל הנפגעים הם פועלים זרים שעבדו במטעים בסמוך לאזור. במקביל נשמעו אזעקות ביישובים רבים בגליל עקב חדירת כלי טיס עוין, אך מדובר באזעקות שווא. בתוך כך, אתמול חיזבאללה הצהיר שתקף כוח ישראלי שניסה לחדור לאזור בקעת קטמון, אזור הסמוך ליישוב מתת בגליל העליון.

פינוי הפצועים מירי הנ"ט ממרגליות (צילום :דוברות מד"א)

נזכיר כי שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו-חביב, אמר ביום שבת כי הם מוכנים לקיים משא ומתן עקיף עם ישראל, מאחר והאלטרנטיבה היא "הרחבת המלחמה למלחמה אזורית". את הדברים בריאיון לאל-ג'זירה בשולי "הוועידה הדיפלומטית של אנטליה" בטורקיה: "נציגים בינלאומיים העבירו לנו את האיום של ישראל ואנו דרושים נסיגה מאדמותינו. כל התקפה ישראלית על אדמותינו תוביל למלחמה אזורית, אנחנו רוצים שלום, אבל אנחנו מוכנים למלחמה אם זה ייכפה עלינו. הממשלה מתייעצת עם חיזבאללה, וההתייעצות מחייבת ואינה פירושה קבלה של החלטה סופית", אמר בו-חביב.

עוד הוסיף כי "אנחנו רוצים פתרון מלא עם ישראל בנושא הגבול, לא חצי פתרונות. הצרפתים העלו רעיונות טובים שאנו לומדים ונענה להם בשבוע הבא. "חיזבאללה והחות'ים הודיעו שהם יפסיקו את התקיפות אם ישראל תפסיק את המלחמה בעזה. לא נכנע לדרישות ישראליות".