לראשונה נחשפות שתי הקלטות המפלילות שני מחבלים בארגוני טרור שלקחו חלק במתקפת השבעה באוקטובר ושימשו במקביל כמורים בבתי ספר של אונר״א. בהקלטה הראשונה, מחבל שעובד כמורה לערבית בבית ספר של אונר"א ב׳דיר אל-בלח׳ מתאר את כניסתו לשטח ישראל ומציין שיש בידיו חטופות ישראליות. 

תמונות חדשות חשפו: פעילי אונר״א חוטפים אזרחים בטבח של ה-7 באוקטובר
פצצות ומחסניות בתוך שקים של אונר"א: צפו בממצאים שאיתרו לוחמי צה"ל בחאן יונס

שיחה של מחבל בארגון הטרור חמאס שעובד כמורה בבית ספר של אונר"א (באדיבות דובר צה"ל) (צילום :דובר צה"ל)

בהקלטה השנייה מתאר מחבל נוסף שעובד כמורה בבית ספר יסודי של אונר"א בחאן יונס כי הוא נמצא בתוך שטח ישראל. על פי אינדיקציות מודיעיניות ניתן לקבוע כי יותר מ-450 מחבלי חמאס והג׳יהאד האיסלאמי ברצועה מועסקים גם כעובדי אונר"א. 

כתבת "מעריב", אנה ברסקי, דיווח בחודש שעבר כי אונר"א פנתה לישראל בבקשה לקבל גישה ל-8 עובדים של הארגון שנעצרו על ידי כוחות צה"ל בקרבות ברצועת עזה. עובדי אונר"א שנעצרו בנסיבות הקושרות אותם באופן ישיר לפעילות חמאס, הועברו לישראל להמשך החקירות. 

המעצרים של אותם עובדי אונר"א בוצעו במהלך כל חודשי המלחמה, החל מאוקטובר ועד פברואר, באזורים שונים של רצועת עזה. אחד העצורים אף חשוד בהשתתפות פעילה בטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. גורמים בישראל מדגישים כי בקשת אונר"א טרם נענתה וכי הליכי החקירה של 8 העצורים נמשכים.

לפני חודשיים ישראל העבירה לאו"ם ולארה"ב רשימה של 12 אנשי אונר"א שהשתתפו באופן פעיל בטבח ביישובי העוטף. ייתכן שאחרי השלמת החקירות של 8 העצורים תקבל ישראל מידע מעודכן באשר לגורמי הטרור שבמקביל עבדו בסוכנות אונר"א של האו"ם.