חמאס נגד הג'יהאד האסלאמי: מסמך שהוציא המודיעין הצבאי של גדודי אל-קסאם חשף כי ארגון הטרור חמאס מרגל אחר הג'יהאד האסלאמי. על פי ציוץ של דובר צה"ל בערבית ברשת X אביחי אדרעי המסמך חשף גם את פועלו של חמאס במטרה להשפיע על תכני התעמולה של הג'יהאד. 

השיחות בקהיר על עסקה קרסו; חמאס מאשים: "נתניהו לא רוצה עסקה"
צביקה יחזקאלי בטוח: זה הדבר היחיד שיגרום לעזתים להבין שהובסו

‏במהלך הפעולה הקרקעית שבוצעה על ידי כוחות צה"ל בעזה, נמצא מסמך שהוציא המודיעין הצבאי של חמאס ומתוארך לשנת 2022, המעיד על חוסר שביעות רצון של הנהגת חמאס מהתוכן התקשורתי שהוציא ארגון הג'יהאד האסלאמי. בין היתר, חמאס מודה רשמית במסמך בשיגורי הרקטות הכושלים של הג'יהאד האיסלאמי במהלך מבצע "שחר אמיתי" (אוגוסט 2022).

‏הדיווח מתייחס לשלוש תוכניות והפקות תקשורת שעליהן פועלת מערכת התעמולה של הג'יהאד האיסלאמי, המעלות את קרנה של פעולות הטרור העצמאיות שמבצע הארגון.

‏בסיום הדו"ח מציינים מחבריו, המזוהים עם המודיעין הצבאי של חמאס, את הצורך לעבוד עם דוברי הג'יהאד על מנת להבטיח שהחומרים לא יכללו ביקורת ישירה או מרומזת על חמאס.

בית החולים בעיר עזה אשר נפגע משיגור כושל של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני (צילום :דובר צה"ל)

‏הדיווח מצביע גם על הצורך לפנות לכתב אל-ג'זירה תאמר אל-משעל, מגיש התוכנית "מה שמסתתר גדול יותר", על מנת לוודא שמשרד דובר הזרוע הצבאית של חמאס אישר את התכנים שקיבל הג'יהאד.

צמרת חמאס בעצרת בעזה אשתקד (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
צמרת חמאס בעצרת בעזה אשתקד (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

‏בין היתר, הוזכרה דרישת חמאס לוודא שלא ינוצל יתר על המידה ביכולות הטילים של הג'יהאד האסלאמי, במיוחד לאחר מבצע "שחר אמיתי", במהלכו נפלו מספר רב של פגזי רקטות ששיגר הג'יהאד על אדמת עזה, מה שגרם למותם של אזרחים פלסטינים.