ע"פ גורמים ישראלים, בצה"ל מתכננים לפתוח מעבר חדש כדי לספק סיוע הומניטרי ישירות לצפון עזה, כך דווח היום (שני) ב-NBC News. המעבר צפוי להיות באזור שמסביב לקיבוץ בארי, אם כי שני הגורמים הדגישו כי התוכניות לא הוגדרו ועדיין עשויות להשתנות.

מסמך מודיעיני של גדודי אל-קסאם חושף: חמאס מרגל אחרי הג'יהאד האסלאמי
סגן הרמטכ"ל לשעבר: "היה צריך להיכנס לרפיח – ולסיים לפני הרמדאן"

התוכנית מגיעה לאחר לחץ אמריקאי אינטנסיבי על ישראל להעניק סיוע נוסף לעזה, זאת על רקע סימני הרעב הגוברים בצפון הרצועה. "אנשים בעזה גוועים ברעב. התנאים לא אנושיים", אמרה סגנית הנשיא קמלה האריס בנאומה ביום ראשון. "ממשלת ישראל חייבת לעשות יותר כדי להגדיל משמעותית את זרימת הסיוע. בלי תירוצים. הם חייבים לפתוח מעברי גבול חדשים".

כזכור, בשבוע שעבר משרד הבריאות בעזה דיווח על 81 הרוגים ויותר מ-700 פצועים פלסטינים במהומות שהתפתחו סביב הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לרצועה. באירוע, כנופיות פלסטיניות ניסו להשתלט על משאית ולבזוז אותה, מה שגרם לנהג להיבהל ולנסוע במהירות בתוך ההמון שהתקהל שם. כתוצאה מכך נדרסו אנשים, והמהומה התרחבה במקום.

האירוע התרחש סמוך לעמדת צה"ל, שתפקיד החיילים בו היה לאפשר את העברת המשאיות כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע. הלוחמים, שחשו שההמון שהתקרב אליהם סיכן אותם, שהגיבו בירי.