אמציה ברעם שוחח עם מעריב סביב השאלה - למה עדיין לא חיסלנו את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

"זה משגע את נסראללה": ישראל הכניסה את לבנון לפינה קשה
הזחיחות וקור הרוח נעלמו: כך נסראללה הפך לאדם במצוקה

לדברי ברעם, ״לפני שחסן נסראללה נהיה מנהיג חיזבאללה, הנהיג את הארגון עבאס מוסאווי - עד שחוסל על ידי צה״ל בסיכול ממוקד בשנת 1992. חיסלנו את עבאס שהיה מנהיג בינוני, ואז הגיע נסראללה, שנחשב למנהיג הרבה יותר חכם, כריזמטי ובעל קשרים הדוקים וחזקים עם טהרן. הוא מוצלח הרבה יותר מאשר המנהיג הקודם שחיסלנו - והסב הרבה יותר נזק לישראל. מזה אפשר ללמוד שגם אם נחסל את נסראללה, יוכל להגיע אחריו מנהיג שיהיה בעל השפעה רחבה יותר - שיזיק באופן קשה יותר לישראל״, הסביר.

עוד הוסיף על ההבנה ההדדית של חוקי המלחמה שיש בין נסראללה לצה״ל: ״מאז שנות ה-90 עד היום, בהן נסראללה שולט בארגון - יצרנו איתו שפה משותפת. הוא יודע מה יקרה לו אם יפעל בצורה מסוימת כנגד ישראל -  ואנו יודעים מה תהיה תגובתו כנגדנו אם נפעל בצורה מסוימת. אפשר להגיד שאנו מבינים אותו - והוא מבין אותנו. אמנם כבר מה-7 באוקטובר יש קרבות בצפון אך המצב לא מגיע עד כדי מלחמה כוללת בזכות השפה המשותפת עם נסראללה. השפה הזו החלה להתגבש ב-2006, מלחמת לבנון השנייה, שם הוא בדק את גבולות צה״ל ואנחנו בדקנו את גבולות הארגון. מה הקו האדום שלנו - ומה הקו האדום על פי נסראללה. נסראללה לא תמיד מציית, אך אפשר להגיד שהוא בערך יודע מה הם גבולותיו כדי לא להוביל למלחמה כוללת״.

על היכולת של ישראל לחסלו אומר הפרופ׳ כי ״אם ראש הממשלה יקבל החלטה לחסל אותו - תוך חודש ימים זה יהיה אפשרי, זו לא בעיה להגיע לבונקר של נסראללה, בדיוק כפי שחיסלנו חמאסניק בכיר ממרחק כמה בלוקים מהמקום שבו מסתתר נסראללה. במידה שיחוסל, מקובל שסגנו נעאים קסאם יהיה מחליפו - וזה סיכון מאחר שישראל אינה מכירה אותו, לא בנינו איתו שום מערכת - ואין לנו את ההבנות שיש לנו עם נסראללה מ-2006".

ברעם המשיך ואמר באותו נושא: "לקבל החלטה כזאת, לחסל את נסראללה, יכולה להתקבל רק במסגרת של מלחמה טוטאלית - אך כרגע העימות בינינו לבין חיזבאללה נותר מוגבל. במערכת הביטחון יש את ההבנה שאם אנחנו מחר בבוקר מחסלים את נסראללה - מתחילה המלחמה הגדולה: ירי על תל אביב, חיפה, הבסיסים הגדולים, הקריה, שדות התעופה. אם מחליטים לעשות זאת, זו הכרזת מלחמה טוטאלית, שגם איראן תקח בה חלק. אני לא בטוח שזה מה שמערכת הביטחון רוצה כרגע - וכמובן שגם האיראנים וחיזבאללה לא. כמו כן, אני מניח שהאמריקאים לא בעד החלטה שתכלול את חיסול נסראללה - מאחר שהם מנסים כל הזמן לצמצם את מימדי הקרבות, ואנו צריכים את ארה״ב לצידנו״.