על פי דיווח בכאן 11 שפורסם היום (שלישי), תא"ל עמית סער, ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין בצה"ל, כתב מכתב אזהרה חמור שהיה אמור להישלח לראש הממשלה בנימין נתניהו ולחברי הקבינט המדיני ביטחוני מיד לאחר שמחת תורה. על פי הדיווח, תא"ל סער התריע במכתב כי איראן, חמאס וחיזבאללה מזהים הזדמנות לפגוע בישראל, זאת בהתאם למידע מודיעני שהצטבר באגף המודיעין. 

הדו״ח הגנוז של 8200 - גילויים חדשים: מכתב המפקד לפני הטבח נחשף | בן כספית
מסמך מודיעיני של גדודי אל-קסאם חושף: חמאס מרגל אחרי הג'יהאד האסלאמי

האזהרות שנכתבו בסמוך ל-7 באוקטובר הספיקו להגיע לראש אמ"ן ולרמטכ"ל הרצי הלוי. כמו כן, נטען כי סער הבהיר כי הזדמנות זו נבעה מהקרע הפנימי בישראל ומהכשירות של צה"ל נכון לאותה תקופה. ראש חטיבת המחקר אף הוסיף במכתבו כי גורמים בכירים בציר האיראני לחצו וסברו כי הגיעה העת לתקוף את ישראל ולהביא לפגיעה אנושה בה.

לאחר קריאת המכתב, ראש אמ"ן והרמטכ"ל אישרו לתא"ל סער לשלוח את המכתב גם לראש הממשלה, אך אז בוצע הטבח הרצחני בדרום והמכתב לא הספיק להישלח. עם זאת, דווח כי במהלך 2023 נשלחו מאגף המודיעין של אמ"ן ארבעה מכתבים, כאשר האחרון שבהם נשלח בחודש יולי. 

מחבלי חמאס ועזתים חוצים את הגבול ב־7 באוקטובר. ארגון הטרור ניצל את תקופת השקט לצורך התעצמות (צילום: רויטרס)
מחבלי חמאס ועזתים חוצים את הגבול ב־7 באוקטובר. ארגון הטרור ניצל את תקופת השקט לצורך התעצמות (צילום: רויטרס)

הדיווח מגיע לאחר חשיפת "מעריב", לפיה ישראל ידעה על תוכנית חמאס המלאה כשנה וחצי מראש. על פי החשיפה, באפריל 2022 התוכנית מגיעה ארצה ומי שעובדת עליה היא הנגדת ו' ביחידה 8200, שיושבת בבסיס ירקון ואחראית על חמאס. היא מתרגמת אותה לעברית ונותנת לה את השם "חומות יריחו". השם בערבית היה, אגב, "מבול אל־אקצא", או "שיטפון אל־אקצא". ו' עוקבת אחרי החומרים שזורמים מעזה, כולל הקלטות של רשתות הקשר הטקטי.

במאי 2023, שנה אחרי שהתוכנית נוחתת בארץ, חמאס מבצעים תרגיל ענק על הגדר שבו הם מתרגלים את כל מה שיש בתוכנית, בדיוק מופתי. הרחפנים והכלים הימיים והפריסה והאופנועים והטויטות ומה שאתם רוצים. ו' שלחה מיילים. היא מתקוטטת עם אלה שמעליה בפיקוד דרום: קמ"ן האוגדה וקמ"ן הפיקוד. היא כותבת שכל מה שהיא רואה בחומר "מתכתב" עם מה שכתוב בתוכנית. היא שומעת בשיחות פסוקי קוראן שלא שמעה מעולם. היא הולכת לחקור וללמוד ומגלה שהפסוקים האלה נאמרים לפני מלחמה. הממונים עליה ממשיכים לזלזל בהם.