סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, אומר הערב (שלישי) בריאיון לערוץ lbc הלבנוני כי בסבירות של 90 אחוז לא תהיה מלחמה כוללת בין ישראל ללבנון, אבל בארגון ערוכים גם ל-10 אחוזים שכן תהיה. 

נתניהו צריך רק לתת הוראה: הסיבה שנסראללה עדיין לא חוסל
הקו האדום נחצה? האזהרה הדרמטית שהועברה ללבנון מאירופה

קודם לכן אמר ראש הממשלה הלבנוני נג'יב מיקאתי כי "שליח ארה"ב הציע עסקה לפתרון הסכסוך בין ישראל ללבנון. ההצעה נבחנת כעת בידי יושב ראש הפרלמנט הלבנוני. חיזוק צבא לבנון הוא חלק מעסקה להפסקת המתיחות". 

הדברים נאמרים ברקע פגישת שר הביטחון יואב גלנט עם עמוס הוכשטיין, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בשיחה הבהיר גלנט כי ישראל מחויבת למאמצים המדיניים להגיע להסכם עם לבנון, "אך התוקפנות של חיזבאללה מקרבת אותנו לנקודת הכרעה באשר לפעולתנו הצבאית בלבנון". 

גלנט והוכשטיין (צילום: שחר יורמן )
גלנט והוכשטיין (צילום: שחר יורמן )

ביקורו של נציג ביידן עם שר הביטחון התקיים לאחר שאתמול ביקר הוכשטיין בביירות במטרה להרגיע את הרוחות בין ישראל ללבנון. הוכשטיין אמר שם כי "הפסקת אש בעזה לא תחול בהכרח על לבנון", וכי הוא מקווה להשגת "פתרון דיפלומטי". בשבת אמר שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו-חביב, כי הם מוכנים לקיים משא ומתן עקיף עם ישראל, מאחר והאלטרנטיבה היא "הרחבת המלחמה למלחמה אזורית". 

את הדברים, אמר בו-חביב בריאיון לאל-ג'זירה בשולי "הוועידה הדיפלומטית של אנטליה" בטורקיה. "נציגים בינלאומיים העבירו לנו את האיום של ישראל ואנו דרושים נסיגה מאדמותינו. כל התקפה ישראלית על אדמותינו תוביל למלחמה אזורית, אנחנו רוצים שלום, אבל אנחנו מוכנים למלחמה אם זה ייכפה עלינו. הממשלה מתייעצת עם חיזבאללה, וההתייעצות מחייבת ואינה פירושה קבלה של החלטה סופית", אמר בו-חביב.